۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بن گویر و عدم حضور پلیس در شرایط بحرانی

آیا بن‌گویر در عدم حضور طولانی مدت پلیس در ماجرای اعتراض راستگرایان افراطی مقابل پایگاه‌های ارتش نقش داشت؟

یوآو گالانت در نامه‌ای به نتانیاهو درخواست کرد تا با تحقیق درباره ایتامار بن‌گویر وزیر راستگرای افراطی امنیت‌ ملی مشخص کند که آیا او در حمله حامیان حزب راست به دو پایگاه ارتش در روز دوشنبه نقش داشته است یا خیر؟

پلیس
یوآو گالانت

پس‌ از بازداشت 9 پلیس نظامی به اتهام آزار جنسی زندانیان فلسطینی، برخی‌ از راستگرایان افراطی به همراه یک وزیر و دو نماینده کنست از ائتلاف، بعداز ظهر روز دوشنبه به پایگاه سدیه تیمان حمله و نفوذ کردند.

همچنین ده‌ها معترض با زیر پا گذاشتن موانع امنیتی موفق شدند وارد پایگاه بیت لید شوند.

گالانت نوشت: وقایع روز گذشته آسیب شدیدی به امنیت ملی و اقتدار دولت در ارتش اسرائیل وارد کرد. گالانت افزود: حمایت و مشارکت فعالِ مقامات منتخب در شورش‌های مقابل پایگاه‌های ارتش، صدور بیانیه‌های تند علیه افسران ارشد اسرائیل، پدیده‌ای شدید و بسیار خطرناک است که به امنیت، انسجام اجتماعی و وجهه بین‌المللی اسرائیل ضربه می‌زند. با این پدیده خطرناک باید فورا قاطعانه برخورد کرد.

او ادامه داد: عدم حضور پلیس برای ساعاتی طولانی موجب شد تا اجبارا نیروهای ارتش اسرائیل اعزام شوند و این امر برای مأموریت‌های عملیاتی منطقه هزینه‌بردارد شد. به‌ طوری‌که شخص رئیس ستاد را مجبور کرد تا تمام فعالیت‌های مهم خود را متوقف کرده و شخصاً با حمله اوباش تحریک‌شده به پایگاه‌های اسرائیل برخورد کند.

گالانت افزود: من از شما می‌خواهم که با مشتی آهنین علیه ائتلافی که در ناآرامی‌ها دخیل بود، اقدام کنید و دستور تحیققات فوری بدهید تا بررسی شود که آیا وزیر امنیت‌ ملی عمدا واکنش پلیس را به رویداد خشونت‌آمیز اعضای حزبش به تعویق انداخت یا خیر؟

روز سه‌شنبه، رهبر حزب وحدت ملی، بنی گانتز از سکوت نتانیاهو در برابر وقایع دوشنبه شب انتقاد کرد.

گانتز در ویدیویی گفت: در مواقع بحرانی سکوت، خلاف رهبری و مسئولیت‌پذیری است وی با بیان اینکه اتفاقات شب گذشته را با نگرانی عمیقی دنبال کرده است افزود: برای اینکه ارتش اسرائیل بتواند حزب الله را متلاشی کند، ما نباید ارتش اسرائیل را متلاشی کنیم.

گانتز خواستار تشکیل دولتی جدید شد و استدلال کرد که دولت بعدی دولتی با اجماع ملی خواهد بود. در این صورت افراطی‌ها از مواضع تأثیرگذار فاصله می‌گیرند و رهبری بر اساس مواضع شخص (بدون تاثیر احزاب) شکل می‌گیرد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-812486

→ خواندن مطلب قبلی

صدور غیرقانونی مجوز حمل سلاح گرم

خواندن مطلب بعدی ←

پارلمان انگلیس، سد راه نفتکش آمریکایی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *