۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل | خطر وجودی برای ارتش اسرائیل

تحلیل مفسر کانال 12 از درگیری در یک پایگاه نظامی: ارتش اسرائیل در خطر انحلال است.

Capture 30

تحلیگر نظامی کانال 12 عبری در تحلیل حمله اعضای راست افراطی به یک پایگاه نظامی و درگیری با پلیس، در تحلیلی با عنوان «22 سال است که مفسر نظامی هستم و تاکنون چنین چیزی ندیده‌ام» نوشت: نیروهای دفاعی ارتش اسرائیل – آخرین پیکره‌ای که هنوز در کشور اسرائیل پابرجاست- در خطر انحلال قرار دارد.

وی ادامه داد: این نکته اصلی رویدادهای جدی است که در روز گذشته شاهد آن بودیم. نحوه مجاز آسیب رساندن به ارتش، نحوه نفوذ به پایگاه‌های ارتش اسرائیل با اختیار و اجازه اعضای کنست و وزرا، روشی که اکنون همه تقصیرها به گردن ارتش افتاده است. ارتشی که اکنون هم در جنوب، هم در شمال و هم در اسرائیل می‌جنگد و برای رویارویی با بسیاری از سناریوهای افراط‌گرایی در آینده آماده می‌شود به نظر من خطرناک‌ترین و مشکل‌سازترین چیز است. اگر ارتش اسرائیل قوی نباشد و اتفاق نظر نداشته باشد، ما به سادگی اینجا نخواهیم بود.

در این تحلیل آمده است: اکنون قطعاً می‌توان ارزیابی کرد که نصرالله چه فکر می‌کند، سینوار آن را چگونه می‌بیند و دولت ایران در مورد آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد چه فکر می‌کند. در واقع لازم نیست آنها کاری انجام دهند، آنها فقط باید بنشینند و کاری انجام ندهند، ما کار را برای آنها انجام می‌دهیم مشاهده‌های دیروز در پایگاه‌های ارتش اسرائیل بسیار خطرناک است، زیرا به یاد داریم که یکی از ملاحظات اصلی در انتخاب زمان حمله حماس و کشتاری که انجام داد، دقیقاً همین وقایع بود.

ارتش اکنون باید به ماموریت‌های دفاعی در داخل اسرائیل توجه کند، با دو گردان و نیم به جای محافظت از ساکنان یوش و جاده‌های یوش، آنها باید بیایند تا از پایگاه بیت لید دفاع کنند حماس شکاف و شکاف عمیق درونی در اسرائیل را می شناسد و مطمئناً می تواند از آن بهره ببرد.

این تحلیلگر نظامی ادامه داد: پلیس اسرائیل نمی‌تواند از مسئولیت این رویدادها اجتناب کند. پلیس ساعت‌ها فرصت داشت تا آماده شود. اینها اتفاقاتی نیستند که غافلگیرکننده باشند، هیچ کدام از اینها در پشت پرده اتفاق نیفتاده است. در سراسر شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه چنین اتفاقی قرار است بیفتد و پلیس فقط نیامد. او به موقع به سدیه یمان نرسید، او به موقع به بیت لید نرسید. البته به نظر می‌رسد که او این کار را عمدا انجام داده است. باید به خاطر داشته باشید، اعتراض در یک کشور دموکراتیک مشروع است، اما نفوذ به یک پایگاه نظامی یک خط قرمز است.

در پایان این تحلیل می‌خوانیم: من 22 سال است که خبرنگار نظامی هستم، چنین مناظری ندیده بودم. هرگز فکر نمی‌کردم که برای چنین موقعیت هایی به من نیاز باشد. من فکر می‌کنم الان باید متحد شویم و از بحث‌های سیاسی بیرون بیاییم، من آن موقع هم گفتم که باید ارتش را از چنین بحث‌هایی کنار بگذاریم، زیرا تنها ارتش می‌تواند از ما محافظت کند. اگر ارتش اسرائیل این روزها قوی نباشد، کشوری وجود نخواهد داشت. اگر ندانیم چگونه آن را نگه داریم، نمی‌توانیم اینجا باشیم بنابراین، ما به ساز دشمنان خود می‌رقصیم.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-columns

→ خواندن مطلب قبلی

کاربران شبکه‌های اجتماعی: جنگ داخلی برای حق تجاوز به زندانیان

خواندن مطلب بعدی ←

شهادت اسماعیل هنیه در تهران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *