۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سکوت در اسرائیل پس از ترور هنیه

دولت اسرائیل به وزرا دستور داد که نسبت به ترور هنیه در تهران سکوت کنند.

تارنمای وای نت اعام کرد که دفتر نخست وزیری اسرائیل به وزرا دستور داد درباره ترور هنیه اظهار نظر نکنند اما سه وزیر بلافاصله به این ترور واکنش نشان دادند.

اگرچه اسرائیل رسماً مسئولیت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را نپذیرفته است و دفتر نخست وزیری به وزرا دستور داده است که درباره ترور بامداد امروز در اظهار نظر نکنند اما برخی از آنها قبل از دستور وقت داشتند که تبریک بگویند.

شلومو کارای وزیر ارتباطات در حساب کاربری X خود (توئیتر سابق) در توییتر نوشت: «بله، خداوندا، همه دشمنان تو نابود خواهند شد. این راه درستی برای پاکسازی این جهان است. مشت آهنینی که آنها را نابود می‌کند.»

آمیچای الیاهو، وزیر میراث فرهنگی، نیز نوشت: مرگ هنیه، جهان را کمی بهتر می‌کند. و آمیچای شیکلی وزیر دیاسپورا نوشت: مواظب آنچه آرزو می کنی، باش!

یائیر گولان، رئیس حزب «دموکرات» که ریاست اتحادیه جدید کارگر و مرتص را برعهده دارد نیز به این ترور اشاره کرد و گفت حذف رئیس شاخه نظامی حماس، حزب الله و رئیس شاخه سیاسی حماس یک موفقیت امنیتی مهم هستند. 115 ربوده شده هنوز به خانه بازنگشته‌اند.

سازمان حماس شهادت هنیه را رسما اعلام کرد و اسرائیل را مقصر دانست. در حالی‌که اسرائیل در قبال ترور هنیه همچنان سکوت کرده است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/r1k1omvta

→ خواندن مطلب قبلی

شهادت اسماعیل هنیه در تهران

خواندن مطلب بعدی ←

طرح شهرسازی اسرائیل برای 2050

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *