واکنش روسیه به ترور اسماعیل هنیه در تهران

کرملین در واکنش به ترور اسماعیل هنیه بیانیه صادر کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که مسکو ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در نتیجه حمله موشکی به محل اقامت وی ​​در تهران را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه روسیه گفت: قابل توجه است که این حمله در زمان اقامت رهبر حماس در ایران، جایی‌که وی به دعوت رسمی برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران بود، انجام شد.

بدیهی است که سازمان دهندگان این قتل سیاسی از عواقب خطرناکی که این اقدام برای کل منطقه می‌تواند داشته باشد، آگاه بودند. دیپلمات‌های روسی گفتند که در چارچوب آن شرایط قابل قبول دوجانبه برای آتش‌بس در نوار غزه مورد توافق قرار گرفت.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه گفت: بار دیگر ما قویاً از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم خودداری کنند و از انجام اقداماتی که می‌تواند منجر به تنزل چشمگیر وضعیت امنیتی در منطقه و ایجاد یک رویارویی مسلحانه گسترده شود، خودداری کنند.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس قطعا منجر به گسترش گسترده درگیری در خاورمیانه خواهد شد.

بوگدانوف به نقل از ریانووستی گفت: این اقدام بسیار مقبوح است. این یک ترور سیاسی کاملا غیرقابل قبول است و منجر به تشدید بیشتر تنش‌ها خواهد شد.

این دیپلمات روس همچنین گفت که حذف مذاکره‌کننده کلیدی حماس می‌تواند بر مذاکرات دوحه درباره معامله گروگان‌گیری و آتش‌بس در نوار غزه تأثیر منفی بگذارد.

 

لینک خبر: https://www.9tv.co.il/item/74471

→ خواندن مطلب قبلی

تمدید بازداشت سربازان سدیه تیمان

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش سازمان‌ملل: در زندان‌های رژیم صهیونیستی چه می‌گذرد؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *