۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعزام هیئت مذاکره کننده اسرائیلی به قاهره

دفتر نخست وزیری اسرائیل از اعزام هیئت مذاکره کننده به قاهره خبر داد.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که یک هیئت اسرائیلی طی دو روز آینده برای انجام مذاکرات برای آتش بس در غزه و آزادی بازداشت شدگان عازم قاهره خواهد شد.

دفتر وی افزود: تیم مذاکره کننده برای توافق گروگانگیری عصر شنبه عازم قاهره خواهد شد.

در همین راستا تارنمای وای نت گزارش داد که رئیس موساد، دیدی بارنیا، و رئیس شین بت، رونن بار، امروز (شنبه) وارد قاهره، پایتخت مصر شدند تا در سایه شکاف شدید بین تیم مذاکره کننده و نخست وزیر اسرائیل، در مورد این سوال که آیا واقعاً می‌خواهد با طرح اصلی توافق پیش برود یا خیر مذاکره کنند.

سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس در واکنش به اعلامیه اسرائیل به رویترز گفت: نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند و از این اعلامیه‌های توخالی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود و تلاش برای فرار از عواقب آن استفاده می‌کند.

این در حالی است که میانجی‌های مصری و قطری در خصوص از سرگیری مذاکرات اظهار نظری نکردند، به‌ویژه اینکه ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در سحرگاه چهارشنبه در تهران، بر احتمال این موضوع سایه منفی انداخت.

محمد بن عبدالرحمن، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز چهارشنبه گفت: رویکرد ترورهای سیاسی و تشدید تنش در غزه این سوال را مطرح می‌کند که چگونه می‌توان مذاکراتی را انجام داد که در آن یک طرف مذاکره کننده خود را می‌کشد.

وی در پستی در پلتفرم ایکس افزود: صلح منطقه‌ای و بین‌المللی نیازمند موضع جدید بین‌المللی در برابر تشدید تنش و بی‌توجه نبودن به زندگی مردم منطقه است.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/08/03/1540020.html

→ خواندن مطلب قبلی

تهدید رئیس ستاد ارتش اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

لغو تمام پروازهای خارجی به اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *