۳۰ شهریور ۱۴۰۳

10 هزار سرباز، تلفات ارتش اسرائیل در جنگ غزه

تلفات ارتش اسرائیل از آغاز جنگ کنونی در نوار غزه به 10 هزار سرباز رسیده است.

یدیعوت آحارونوت در گزارشی روز یکشنبه گزارش داد که بر اساس داده‌های اداره توانبخشی وزارت دفاع اسرائیل، حداقل 10000 سرباز در طول ماه‌های طولانی نبرد در نوار غزه کشته یا زخمی شده‌اند.

این روزنامه به تعداد واقعی کشته‌شدگان و تعداد مجروحان آنها اشاره نکرد، اما افزود که هر ماه حدود 1000 سرباز جدید به مرکز توانبخشی وزارت دفاع اسرائیل می‌پیوندند.

این روزنامه با اشاره به اینکه قانون تمدید خدمت اجباری، سربازان عادی ارتش رژیم صهیونیستی را در وضعیتی بسیار ناامید و با علامت سوال قرار داده است، خاطر نشان کرد: کنست این هفته بدون تکمیل قانون تمدید خدمت سربازی از دو سال، وارد تعطیلات تابستانی خود شد.

بسیاری از سربازانی که قرار است ماه آینده از خدمت معاف شوند، به طور فزاینده‌ای عصبانی می‌شوند، به‌ویژه آنهایی که نزدیک به 10 ماه متوالی را در جبهه‌های جنگ در نوار غزه سپری کرده‌اند و هنوز نمی‌دانند چگونه برای آینده خود برنامه ریزی کنند؛ سفر به خارج از اسرائیل یا ثبت نام در تحصیلات دانشگاهی در اکتبر آینده یا سایر برنامه‌ها.

به گزارش یدیعوت آحرونت، پدر یکی از سربازان تیپ نهال که در حال حاضر در رفح در نوار غزه به سر می‌برد، گفت: هرگز چنین وضعیتی در تاریخ جنگ‌های اسرائیل حتی در سال 1948 وجود نداشته است. جایی که سربازان در داخل خاک دشمن با شرایط نامطلوب می‌جنگند.

این روزنامه افزود که سربازان زن ناظر در بلندی‌های جولان شمالی در روزهای اخیر مطلع شده‌اند که 4 ماه دیگر خدمت خواهند کرد.

یکی از مادران این سربازان زن ناظر گفت: بدون هیچ توضیحی و بدون پاسخگویی از این موضوع مطلع شدند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/374492

→ خواندن مطلب قبلی

آژیر قرمز در اراضی اشغالی؛ حمله راکتی غزه

خواندن مطلب بعدی ←

ساخت پناهگاه برای نتانیاهو و سران امنیتی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *