۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سرگردانی اسرائیلی‌ها در پی تعلیق پروازهای خارجی

هزاران اسرائیلی در فرودگاه‌های خارج از اسرائیل سرگردان شدند.

شامگاه یکشنبه، میری رگو، وزیر حمل و نقل اسرائیل در یک نشست مطبوعاتی در خصوص لغو پروازهای خارجی گفت: مشکلی برای پرواز به خارج نیست اما مسافران توجه داشته باشند که به دلیل تنش‌های امنیتی خطوط هوایی پرواز آنها به اسرائیل با تاخیر صورت می‌گیرد.

در پی تهدید ایران و سایر گروه‌های مقاومت نسبت به خونخواهی شهید اسماعیل هنیه، خطوط هوایی سراسر جهان یکی پس‌ از دیگری تصمیم خود را مبنی‌ بر تعلیق پروازها به اراضی اشغالی را اعلام کردند. از همین رو بسیاری از ساکنان اسرائیل این روزها خارج از این سرزمین به سر می‌برند و قادر به بازگشت نیستند.

رگو گفت: بسیاری از اسرائیلی‌ها هستند که هنوز در تعطیلات به سر می‌برند و احتمال دارد که شاید دو هفته دیگر، یا سه هفته و شاید یک ماه دیگر بازگردند و در حال حاضر، تعداد اسرائیلی‌هایی که می‌دانیم می‌خواهند برگردند، حدود 3000 نفر است.

وزیر حمل و نقل وعده داد که تا دو روز آینده پروازهای 24 ساعته از آتن و قبرس به مقصد اسرائیل راه‌اندازی شود. وی در این باره گفت: در حال حاضر ما توانایی بازگرداندن افرادی که از طریق خطوط هوایی اسرائیل و خارجی مایل به بازگشت هستند را داریم. اگر تقاضا برای بازگشت بیشتر باشد یا تنش‌ها در منطقه تشدید یابد، شاید در اوایل هفته آینده وسایل نقلیه را مهیا کنیم.

رگو در ادامه گفت: این رفت‌وآمد از طریق کشتی صورت می‌گیرد. ما می‌خواستیم از کشتی‌های خط کروز مانو استفاده کنیم، اما ظرفیت آنها تکمیل است. سازمان کشتیرانی و بنادر نیز پیش‌ از این در مورد ترددهای دریایی به توافق رسیدند و ما همه قراردادهای لازم را بستیم و تمام جنبه‌های امنیتی را از طریق نیروی دریایی درنظر گرفتیم و اخبار را به مرور منتشر خواهیم کرد.

شموئل زکای، مدیر اداره هوانوردی غیرنظامی گفت که در برخی گزارش‌ها تعداد اسرائیلی‌هایی را که اکنون به دنبال بازگشت هستند، حدود 150000 نفر تخمین زدند.

رگو با اشاره به قیمت‌های بالای بسیاری از خطوط هوایی تاکید کرد: برای من مهم است که روشن کنم که ما در قیمت پروازها دخالت نمی‌کنیم، این یک مسئله تجاری و واضح است. با این حال، من از مدیر عامل شرکت‌ها خواستم که اهمیت زمان را درک کنند و از کسانی که قرار است از آتن و قبرس برگردند، باج نگیرند.

وزیر حمل و نقل افزود: می‌دانم که مدیران عامل اهمیت موضوع را درک می‌کنند و این مسئله را درنظر می‌گیرند. اما دولت نمی‌تواند برای این مسئله یارانه‌ای اختصاص بدهد. اگر مردم در طول جنگ برای تعطیلات به خارج از کشور می‌روند، باید درک کنند که ممکن است هزینه بیشتری برای آنها داشته باشد و باید چند روز دیگر در مقصد خود بمانند تا بتوانند به اسرائیل برگردند.

 

لینک خبر: https://www.ynetnews.com/article/rjwruwtk0

→ خواندن مطلب قبلی

وزیر اقتصاد اسرائیل علیه خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش قصد خروج از فیلادلفیا را ندارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *