۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درخواست میانجی‌ها برای از سرگیری مذاکرات

میانجی‌ها خواستار از سرگیری فوری مذاکرات آتش بس هستند.

قطر، مصر و ایالات متحده آمریکا، سه کشور میانجی مذاکرات، روز پنجشنبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و اسرائیل خواستند که دیگر وقت خود را تلف نکنند و توافق پیشنهادی فعلی مبنی بر تبادل اسرا و آتش بس در غزه را اجرا کنند.

میانجی

در بیانیه مشترک رهبران سه کشور، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، آمده است: زمان آن فرا رسیده است که به درد و رنج طولانی مدت ساکنان نوار غزه و همچنین برای گروگان‌ها و خانواده‌های آنها پایان دهد.

این بیانیه می‌افزاید: ما و تیم هایمان در طول چندین ماه تلاش زیادی برای دستیابی به یک چارچوب توافق کرده‌ایم و اکنون روی میز است و تنها چیزی که باقی مانده نهایی کردن جزئیات اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد که این توافق بر اساس اصول مطرح شده توسط بایدن در 31 می 2024 است که با قطعنامه 2735 شورای امنیت حمایت شده است.

وی افزود: ما به‌عنوان میانجی آماده‌ایم در صورت لزوم، پیشنهاد نهایی را برای حل‌و‌فصل مسائل باقی‌مانده مربوط به اجرا به گونه‌ای ارائه کنیم که انتظارات همه طرف‌ها برآورده شود.

و تاکید کرد: از دو طرف دعوت شده است تا مذاکرات فوری را در روز پنجشنبه 15 اوت (24 مرداد) در (دوحه یا قاهره) از سر بگیرند تا تمام خلاءهای باقیمانده پر شود و بدون هیچ تاخیری اجرای توافق آغاز شود.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/08/09/1540158.html

→ خواندن مطلب قبلی

اقدام ظالمانه بن گویر برای ممنوعیت ملاقات اسرای فلسطینی

خواندن مطلب بعدی ←

حمله وزرای کابینه صهیونیستی به رئیس ستاد ارتش

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *