۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تحریم سرمایه‌گذاری در اسرائیل

USS سرمایه‌گذاری‌های خود را در اسرائیل متوقف می‌کند.

فاینشنال تایمز گزارش داد صندوق بازنشستگی USS، بزرگترین صندوق بازنشستگی در بخش خصوصی در انگلیس اعلام کرد که در راستای تحریم سرمایه‌گذاری در اسرائیل، 80 میلیون پوند (384 میلیون شیل) از دارایی‌های اسرائیل، از جمله اوراق قرضه دولتی و ارز شکل را فروخته است. به گفته این روزنامه، این اقدام در شش ماه گذشته و در نتیجه فشارهای عمومی و مستمر اعضای صندوق عملی شد.

اعضای USS که بیشتر آنها در بخش آموزش عالی کار می‌کنند، از جمله اساتید دانشگاه‌هایی مانند آکسفورد و کمبریج، از آغاز جنگ نسبت به حقوق بشر فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

اسرائیل هیوم از فایننشال تایمز گزارش داد که این اقدام به دلیل فشارهای مداوم از سوی اعضای صندوق است. USS در جدیدترین گزارش سالانه خود اعلام کرد که تعهد قانونی برای سرمایه‌گذاری در بهترین منافع مالی اعضا و ذینفعان دارد.

اتحادیه دانشگاه و کالج (UCU)، که نماینده اعضای USS است، از این تصمیم حمایت کرد، و خواستار حذف همه سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌هایی شد که از دولت اسرائیل حمایت می‌کنند. یکی از کارشناسان ارشد UCU گفت: ما از کاری که آنها با حذف اوراق قرضه و ارز دولتی اسرائیل انجام داده‌اند استقبال می‌کنیم اما از آنها می‌خواهیم پا را فراتر بگذارند و شرکت‌هایی را که از دولت اسرائیل در درگیری‌هایش در غزه حمایت می‌کنند، تحریم کنند.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/business/article/16227153

→ خواندن مطلب قبلی

شکاف در جامعه و احتمال وقوع جنگ داخلی در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

اجازه اردن به اسرائیل برای استفاده از حریم هوایی این کشور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *