۳۰ شهریور ۱۴۰۳

لغو تحریم‌های آمریکا علیه نتزاه یهودا

آمریکا تحریم‌های خود را علیه گردان نتزاه یهودا لغو کرد.

باراک راوید به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با وزیر دفاع رژیم صهیونیستی یوآو گالانت صحبت کرد و به او اطلاع داد که تصمیم گرفته است به تحقیقات در مورد گردان نتزاه یهودا ارتش اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر در یهودیه و سامره پایان دهد و تحریمی علیه آن اعمال نکند.

خبرگزاری اسرائیل نشنال نیوز نوشت: گالانت در ماه‌های اخیر مذاکراتی با بلینکن و دیگر مقامات ارشد آمریکایی داشته است تا نشان دهد که ارتش اسرائیل اقداماتی را برای رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر توسط اعضای گردان انجام داده است و لغو این تحریم‌ها دستاورد دیپلماتیک مهمی برای گالانت است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همانطور که در ماه آوریل علنی کردیم، وزارت امور خارجه پس‌ از بررسی دقیق متوجه شد که حوادث مربوط به نقض فاحش حقوق بشر توسط دو واحد از نیروهای دفاعی اسرائیل و دو واحد غیرنظامی به‌طور موثر اصلاح شده است.

میلر افزود: پس از بررسی دقیق آن اطلاعات، متوجه شدیم که تخلفات این واحد نیز به‌طور موثر رفع شده است و این واحد می‌تواند کمک‌های امنیتی از ایالات متحده آمریکا را دریافت کند.

درصورتی‌که تحریم‌ها اعمال می‌شد، آمریکا انتقال کمک‌ها یا تجهیزات آمریکایی به گردان را متوقف می‌کرد و از آموزش افسران این گردان با نیروهای آمریکایی اجتناب می‌شد. اعلام احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه نتزاه یهودا، خشم اسرائیل را در پی داشت.

وزیر پیشین کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بنی گانتز اشاره کرد که با بلینکن صحبت کرده است و به وی هشدار داده که تصمیم آشکار برای اعمال تحریم‌ها علیه نتزاه یهودا یک اشتباه مضاعف است و به مشروعیت اسرائیل در طول جنگ لطمه می‌زند و هیچ توجیهی ندارد.

یوآو گالانت وزیر دفاع نیز پس از انتشار گزارش اولیه با بلینکن صحبت کرد و گفت که این موضوع را با وزیر امور خارجه در میان گذاشته است.

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/394393

→ خواندن مطلب قبلی

دلار آمریکایی برای خرید سلاح آمریکایی

خواندن مطلب بعدی ←

ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از اردن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *