۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از اردن

واردات میوه و سبزیجات از اردن تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

سایت روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داد که وزارت بهداشت اسرائیل، محموله‌های وارداتی میوه و سبزیجات از اردن را به دلیل احتمال بیماری وبا متوقف کرده است.

این روزنامه نوشت: واردات اصلی میوه و سبزی از اردن به اسرائیل خیار و گوجه فرنگی است و با توجه به کمبود محصول در پی جنگ و توقف واردات از ترکیه، پیش‌بینی می‌شود که این محصولات به شکل قابل توجهی گران‌تر شوند.

در نامه‌ای که توسط مدیر خدمات ملی غذا به مقامات سازمان قرنطینه نوشته شده، آمده است که با توجه به دریافت گزارش‌هایی از یک آزمایشگاه تأیید شده مبنی بر کشف نتایج مثبت بیماری وبا از نمونه برداری از آب رودخانه یرموک، در اقدامی پیشگیرانه دستور توقف واردات میوه و سبزیجات تازه از اردن صادر شده است و این تصمیم تا زمان دریافت اطلاعات از مقامات اردن در مورد منبع آب مصرفی محصولات مذکور پابرجاست.

باتوجه به یافته‌های آزمایشگاهی و آلوگی آب رودخانه یرموک به باکتری وبا و اینکه در چند روز گذشته تعداد محدودی از موارد عفونت وبا مربوط به مصرف میوه و سبزیجات آلوده گزارش شده است، این نگرانی وجود دارد که میوه‌ها و سبزیجات وارداتی از اردن به باکتری ویبریو کلرا آلوده باشند.

وزارت بهداشت اسرائیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به‌منظور بررسی محصولات وارداتی و همچنین بررسی منبع آب مصرفی برای آبیاری، محصولات مذکور متوقف شده و این وزارتخانه با مقامات اردنی در حال رایزنی است.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/business/article/16231176

→ خواندن مطلب قبلی

لغو تحریم‌های آمریکا علیه نتزاه یهودا

خواندن مطلب بعدی ←

شکاف در جامعه و احتمال وقوع جنگ داخلی در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *