۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حذف آثار هنری کمیاب از موزه اسرائیل

موزه اسرائیل ده‌ها اثر ارزشمند را از ترس حمله ایران به مکان امن منتقل کرد.

تارنمای وای نت گزارش داد که مدیریت موزه اسرائیل هفته گذشته ده‌ها اثر هنری کمیاب را به دلیل ترس از آسیب دیدن موزه در جریان حمله احتمالی ایران یا حزب الله از موزه به مکان امن منتقل کرده است. از جمله آثاری که به طور موقت از موزه حذف شده‌اند، آثاری از ونسان ون گوگ، پل سزان و پل گوگن هستند.

وای نت در تکمیل این خبر نوشت در آغاز جنگ، طومارهای انبار شده از موزه حذف شدند و از آن زمان به بعد دیگر در جای خود قرار نگرفتند.

طبق گزارش وای نت، بازدید کنندگانی که امروز از موزه اورشلیم بازدید کردند متوجه شدند که ده‌ها اثر هنری کمیاب که در اتاق شیکمان به نمایش گذاشته شده بود به اتاق‌های محافظت شده منتقل شده‌اند.

پس از شروع جنگ در 7 اکتبر، مدیریت موزه تصمیم گرفت طومارهای ذخیره شده را از تالار کتاب به یک اتاق حفاظت شده منتقل کند و به دلیل اهمیت بین المللی بسیار زیاد آنها به جای خود بازگردانده نشدند. اخیراً تصمیم گرفته شد تالار کتاب با نسخه‌هایی از طومارها بازگشایی شود.

مسئولین موزه اسرائیل توضیح داد که موزه اسرائیل جانب احتیاط را رعایت کرد و شاهکارهای هنری را برای حفاظت از آنها به انبارها و مکان‌های امن‌تر منتقل کرد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/entertainment/article/skvfqdp5a

→ خواندن مطلب قبلی

حمله شدیداللحن گالانت به نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

احداث مراکز آموزش مقدماتی ‌نظامی برای خریدی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *