۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کاهش رتبه اعتباری اسرائیل

فیچ رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد.

موسسه اعتبارسنجی جهانی فیچ نیز از کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی همراه با چشم انداز منفی به دلیل طولانی شدن جنگ غزه خبر داد که این اتفاق سرمایه‌گذاران را برای فرار از سرزمین‌های اشغالی بیشتر تحریک می‌کند.

شرکت خدمات مالی آمریکایی فیچ رتبه اعتباری اسرائیل را از “A+” به “A” با چشم انداز منفی کاهش داد و همچنین اعلام کرد که با توجه به ادامه درگیری نظامی اسرائیل که بر امور مالی عمومی آن اثر می‌گذارد، ادامه روند سقوط رتبه دور از انتظار نیست.

این آژانس اعلام کرد که کاهش رتبه اعتباری اسرائیل به دلیل عوامل محرک، از جمله جنگ جاری و خطرات ژئوپلیتیکی است.

آنها همچنین در این طرح اشاره کردند که اسرائیل کسری بودجه گسترده‌ای دارد و توضیح داد که آنها انتظار دارند کسری بودجه به دلیل خسارت اقتصادی و هزینه‌های تخلیه شدگان به 7.8 درصد تولید ناخالص داخلی برسد،.

علاوه بر دلایل امنیتی، نوشته شده است که سیاست داخلی اسرائیل همچنان شکننده است. فیچ توضیح داد که یک دولت اضطراری که احزاب مخالف را نیز شامل می‌شد برای رهبری جنگ تشکیل شد اما در ژوئن 2024 منحل شد و ائتلاف اولیه به قدرت بازگشت. وضعیت ممکن است تا انتخابات بعدی در سال 2026 به همین منوال باقی بماند، اگرچه ائتلاف‌ها به ندرت یک دوره کامل دوام می‌آورند، و این ائتلاف با توجه به رویدادهای اکتبر 2023 و جنجال بر سر استخدام خریدی، با فشار برای برگزاری انتخابات مواجه خواهد شد.

دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که اقتصاد اسرائیل قوی است و تنزل رتبه نتیجه جنگ اسرائیل در چند جبهه است. رتبه اعتباری مجدداً با پیروزی مطلق در جنگ افزایش می‌یابد.

رتبه اعتباری معمولاً نشان‌دهنده توانایی کشور‌ها برای دریافت وام و میزان اعتماد به توانایی آنها برای انجام به‌موقع تعهدات مالی است. مودیز و سی اند پی گلوبال ریتینگز نیز پیش از این در ماه های گذشته رتبه اعتباری اسرائیل را با چشم انداز منفی کاهش داده بودند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/economics

→ خواندن مطلب قبلی

هتک حرمت مسجدالاقصی به رهبری بن گویر

خواندن مطلب بعدی ←

بال صهیون، هوس فاسد نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *