۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعزام تمام اعضای هیئت مذاکره کننده اسرائیلی به دوحه

اسراییل تصمیم گرفت تمام هیئت مذاکره کننده خود را به نشست دوحه بفرستد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تصمیم گرفته است تا کل هیئت مذاکره‌کننده را به مذاکراتی که امروز پنجشنبه در دوحه درباره توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه آغاز می‌شود، بفرستد.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که نتانیاهو بعد از ظهر چهارشنبه با حضور سران سرویس‌های امنیتی و تیم مذاکره‌کننده برای تبلور موضع اسرائیل در نشست روز پنج‌شنبه جلسه‌ای برگزار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، در دیدار با نتانیاهو، اختیارات هیئت مذاکره کننده اسرائیل در دوحه نیز مشخص شد.

هیأت اسرائیلی شامل دیوید بارنیا، رئیس موساد، رونن بار، رئیس شین بت، و سرلشکر نیتزان آلون به نمایندگی از ارتش اسرائیل، علاوه بر اوفیر فلیک، مشاور سیاسی نتانیاهو است.

گسترش اختیارات هیأت در حالی که رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که نتانیاهو تصمیم گرفته است که اختیارات هیئت مذاکره کننده را گسترش دهد و به آن «حکمیت معقولی» بدهد، به گونه‌ای که بتواند در مورد مواضعی که اسرائیل ارائه خواهد کرد، انعطاف نشان دهد. اجازه می دهد تا مذاکرات انجام شود و پیشرفت کند، اما مشخص نیست که آیا این انعطاف که گزارش های اسرائیل در مورد آن صحبت می‌کنند، برای تکمیل توافق کافی است یا خیر.

در جریان سلسله جلساتی که امروز نتانیاهو در خصوص مذاکرات توافق انجام داد که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، یوآو گالانت وزیر دفاع، ران درمر وزیر امور استراتژیک، آریه دری رهبر حزب افراطی ارتدوکس شاس و رهبران خدمات امنیتی شرکت کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هیئت مذاکره کننده اسرائیل صبح روز پنجشنبه برای انجام مذاکراتی که ممکن است چندین ساعت در دوحه به طول انجامد، سفر خواهد کرد و در صورت لزوم، یک تیم حرفه‌ای اسرائیلی برای ادامه مذاکرات در دوحه باقی خواهد ماند. در بیانیه کوتاهی که از سوی دفتر نخست وزیری منتشر شد، آمده است: نتانیاهو با خروج هیئت اسرائیلی به دوحه و اختیارات هیئت مذاکره کننده موافقت کرد.

هیأت اسرائیلی در نشستی به میزبانی دوحه که در آن ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر شرکت خواهند کرد، گفت‌وگو خواهد کرد

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-08-14

→ خواندن مطلب قبلی

فشار واشنگتن به نتانیاهو برای انجام معامله

خواندن مطلب بعدی ←

تاثیر منفی کاهش رتبه اعتباری بر اقتصاد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *