۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بهانه‌تراشی دوباره نتانیاهو برای انجام معامله

نتانیاهو: ما درگیر مذاکرات بسیار پیچیده‌ای هستیم و مسائلی وجود دارد که قابل مذاکره نیستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تایید کرد که مذاکراتی که با جنبش حماس در مورد توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در غزه انجام می‌شود، بسیار پیچیده است.

نتانیاهو در آغاز جلسه هفتگی دولت خود در روز یکشنبه گفت: ما در حال انجام مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها هستیم که این یک مأموریت اخلاقی و ملی در درجه اول است.

نتانیاهو افزود: چیزهایی وجود دارد که ما می‌توانیم در مورد آنها نرم باشیم و چیزهایی وجود دارد که نمی‌توانیم در مورد آنها انعطاف داشته باشیم و ما روی آنها پافشاری می‌کنیم و می‌توانیم بین آنها تمایز قائل شویم. ما قویاً بر اهداف تعین شده پافشاری می‌کنیم. این اهداف برای امنیت اسرائیل مهم هستند.

وی بار دیگر تاکید کرد که این اصول با پیشنهاد (آتش بس و تبادل اسرای اسرائیل) که از حمایت آمریکا برخوردار شد، یکسان است.

وی ادامه داد: حماس تاکنون به مخالفت خود ادامه داده و حتی نماینده‌ای برای مذاکرات در دوحه نفرستاده است، بنابراین باید به حماس و سینوار فشار وارد شود، فشار شدید نظامی و  سیاسی راه دستیابی به آزادی ربوده شدگان است.

نتانیاهو تاکید کرد: اسرائیل آماده مقابله با هر تهدیدی چه در دفاع و چه در حمله است و ما مصمم به دفاع از خود هستیم و همچنین مصمم هستیم به هر دشمنی که جرأت کند از هر جبهه‌ای به ما حمله کنید، قاطعانه پاسخ دهیم.

در پایان مذاکرات دو روزه دوحه با حضور میانجی‌گران (مصر، قطر و آمریکا) و اسرائیل و در غیاب جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، میانجی‌ها طی بیانیه‌ای اعلام کردند که مذاکرات در قاهره ادمه پیدا خواهد کرد.

بیانیه‌ای که نتانیاهو پس از پایان مذاکرات دوحه صادر کرد، نشان داد که دولت او به شروطی پایبند بوده که حماس مطلقا آن را رد کرده است و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل و دیوید بارنیا، رئیس موساد، پیشتر هشدار داده بودند که مانع رسیدن به توافق خواهند شد.

صبح دیروز، شنبه، سامی ابوزهری، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اشاره به اینکه صحبت از دستیابی به توافق قریب الوقوع در غزه توهم است، تاکید کرد که اشغالگران اسرائیل به مانع‌تراشی در تمامی تلاش‌ها برای تکمیل هرگونه توافق آتش بس در غزه ادامه می‌دهند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/sk9ilujjc#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

اطلاعات جدید رسانه‌های اسرائیلی از شکست 7 اکتبر

خواندن مطلب بعدی ←

توافق مصر و اسرائیل درباره محور فیلادلفیا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *