۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حماس مسئولیت حادثه تل آویو را برعهده گرفت

گردان‌های القسام با تصدیق حادثه تل آویو، از بازگشت عملیات استشهادی در داخل سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

گردان‌های القسام به همراه گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای مسئولیت عملیات استشهادی را که عصر دیروز در شهر تل آویو انجام شد، بر عهده گرفتند.

القسام در بیانیه خود گفت: تا زمانی‌که سیاست قتل عام و ترور اشغالگران ادامه داشته باشد، عملیات استشهادی در داخل سرزمین‌های اشغالی بازخواهد گشت.

پلیس اسرائیل اعلام کرد که بمب‌گذاری عصر یکشنبه گذشته در تل‌آویو یک «عملیات خصمانه» بوده است و ظاهراً عامل این حمله از منطقه نابلس در کرانه باختری وارد شده است.

در بیانیه پلیس اسرائیل آمده است: آنچه دیروز در تل آویو اتفاق افتاد دشوار و خطرناک است و تحقیقات توسط شین بت (امنیت داخلی) و پلیس ادامه دارد.

این بیانیه می‌افزاید: حمله تل آویو کاملا تروریستی بود و این یک معجزه بزرگ بود که با ده‌ها کشته به پایان نرسید.

پلیس اسرائیل و شین بت گفتند که بمب گذاری تل آویو یک عملیات تهاجمی است که در آن از یک وسیله انفجاری قوی استفاده شده است و آنها خواستار هوشیاری، احتیاط و گزارش هر فرد یا شی مشکوک شدند.

پلیس اسرائیل و شین بت به موازات انجام عملیات‌های جست‌وجو گسترده توسط پلیس اسرائیل، در منطقه بزرگ تل‌آویو وضعیت هشدار را اعلام کردند.

روز گذشته در تل آویو در یک عملیات استشهادی یک اسرائیلی زخمی و عامل حمله کشته شد.

آخرین عملیات بمباران استشهادی که حماس مسئولیت آن را بر عهده گرفت در سال 2007 در بمباران یک نانوایی در شهر ایلات در جنوب اسرائیل بود.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/hamas-claims-tel-aviv

→ خواندن مطلب قبلی

توافق مصر و اسرائیل درباره محور فیلادلفیا

خواندن مطلب بعدی ←

دیدار و گفت‌وگوی سه ساعته نتانیاهو و بلینکن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *