۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دیدار و گفت‌وگوی سه ساعته نتانیاهو و بلینکن

بلینکن پس از دیدار با هرتزوگ، با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیدار وی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که امروز سه ساعت به طول انجامید، مثبت بوده و با روحیه خوبی انجام شد.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد: نخست وزیر بر پایبندی اسرائیل به پیشنهاد اخیر آمریکا در خصوص آزادی گروگان‌ها با در نظر گرفتن نیازهای امنیتی اسرائیل که قاطعانه بر آن تاکید دارد، تاکید کرد.

بلینکن پیشتر با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد و گفت: این یک لحظه تعیین کننده است، این ممکن است آخرین فرصت برای دستیابی به توافق برای آزادی ربوده‌شدگان و آتش‌بس در غزه باشد. بلینکن گفت: این نهمین سفر من از زمان (شروع جنگ در 7 اکتبر 2023) به اسرائیل و خاورمیانه است.

وی ادامه داد: این لحظه تعیین کننده و شاید بهترین و آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای اسراییل در غزه) به خانه‌هایشان، رسیدن به آتش‌بس و قرار دادن همه در مسیر بهتری برای صلح و امنیت پایدار است.

شایان ذکر است که پس از دو روز گفت‌وگو در دوحه در هفته جاری که حماس در آن غایب بود، کشورهای میانجی از ارائه پیشنهاد جدیدی برای کاهش شکاف بین اسرائیل و حماس برای توقف جنگ خبر دادند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و حماس یکدیگر را به خنثی کردن تلاش‌ها برای دستیابی به توافق متهم کردند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state

→ خواندن مطلب قبلی

حماس مسئولیت حادثه تل آویو را برعهده گرفت

خواندن مطلب بعدی ←

تلاش بن گویر برای برکناری دادستان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *