۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش تقاضا برای بسته‌های حمایتی مواد غذایی

معاریو در گزارشی از افزایش تقاضا برای دریافت مواد غذایی خیریه خبر داد.

در آستانه آغاز سال تحصیلی درخواست‌ها برای انجمن‌های خیریه که غذا را بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنند، افزایش یافته است.

مدیر عامل یکی از انجمن‌های خیریه گفت: هزینه زندگی، بلاتکلیفی اقتصادی و شغلی ناشی از جنگ باعث بدتر شدن وضعیت شده است. امسال قیمت محصولات آموزشی نیز افزایش یافت و بسیاری از خانواده‌ها توانایی خرید را ندارند.

مدیر عامل Bethlehem Yehuda، به معاریو گفت: متاسفانه، این موضوع هر سال در ماه اوت، زمانی که خانواده‌های نیازمند مشغول آماده‌سازی کودکان خود برای مهدکودک و مدرسه می‌شود، تکرار می‌شود. وی افزود که حدود 26 درصد تقاضا برای غذا در مقایسه با آگوست سال‌های گذشته افزایش یافته است.

و افزود: این فقط به خانواده‌های دارای فرزند مدرسه‌ای مربوط نمی‌شود، ناتوانی مالی در میان مردمی که در سال گذشته به چرخه فقر پیوسته‌اند، بسیار زیاد است. هر روز ده‌ها درخواست از مادرانی دریافت می‌کنیم که تقاضای مواد غذایی اولیه را دارند و اکنون، درست قبل از شروع سال تحصیلی، وضعیت اسفبار آنها افزایش یافته است. خانواده‌ها در حال فروپاشی هستند و توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.

بر اساس گزارش فعالیت شورای امنیت غذایی ملی برای سال 2023، بیش از 665000 کودک در اسرائیل در ناامنی غذایی قرار دارند که از این تعداد 317000 کودک کاملا در ناامنی غذایی هستند.

بر اساس این گزارش، میانگین سبد لوازم مدرسه شامل یک کیف حدود 510 شکل برآورد شده است. برای یک خانواده با چهار فرزند در سن مدرسه، هزینه می‌تواند به هزاران شکل برسد، مبلغی که خانواده‌های نیازمند نمی‌توانند آن را برآورده کنند.

مدیر انجمن خیریه گفت: پیش از این روزانه ده‌ها تن غذای تازه و خشک به مرکز تدارکات انجمن می‌رسید اما اکنون به دلیل ادامه جنگ، متاسفانه کمک‌ها کاهش یافته است. وی تاکید کرد که هزینه‌های زندگی و ناامنی غذایی به سلامت شهروندان و تاب آوری جامعه به‌طور کلی آسیب می‌رساند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-1126412

→ خواندن مطلب قبلی

رسوایی ادامه‌دار سرقت مهمات نظامی در ارتش اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

تحصیل در اسرائیل گران‌تر می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *