۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تلاش نتانیاهو برای برهم زدن مذاکرات

منابع اسرائیلی: نتانیاهو در تلاش است تا مذاکرات را به هم بزند.

شامگاه سه‌شنبه، منابع اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کردند که تلاش می‌کند تماس‌ها و مذاکرات جاری را به هم بزند.

کانال عبری کان و هاآرتص به نقل از این منابع نوشتد: نتانیاهو می‌داند که ما در دوره حساسی هستیم که در آن برای یافتن راه حل‌هایی برای محور فیلادلفیا تلاش می‌کنیم و منتظر نشست بعدی هستیم و می‌داند که پیشرفت‌هایی وجود دارد اما بیانیه‌های مهمی صادر می‌کند که با آنچه با میانجی‌ها توافق شده است، در تضاد است.

نزدیکان نتانیاهو به این اظهارات پاسخ دادند: اگر کسی از تیم مذاکره کننده از نحوه مذاکرات نخست وزیر ناراضی باشد، از خروج وی از تیم استقبال می‌کنیم.

در همین حال، شبکه 13 عبری به نقل از مقامات ارشد این کشور اعلام کرد: اجلاس آتی در قاهره مورد تردید است و پیش بینی نمی‌شود در آن پیشرفتی حاصل شود و در وهله اول هیچ پیشرفتی وجود ندارد که برگزاری آن را توجیه کند.

این کانال اشاره کرد که نیتزان آلون، رئیس پرونده مذاکرات ارتش اسرائیل به هیئتی که عازم قاهره شده بود، نپیوست؛ به این بهانه که به‌دلیل عدم انعطاف نتانیاهو درباره محورهای فیلادلفیا و نتزاریم، هیچ فایده‌ای در نشست هیئت در قاره نیست. وی گفت: اگر در موضوع اساسی انعطافی وجود نداشته باشد، در مصر به هیچ چیز نمی‌رسیم.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-08-20

→ خواندن مطلب قبلی

تغییر جبهه جنگ از جنوب به شمال اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

نه یهودیان به مراسم ازدواج آیینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *