۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعزام هیئت اسرائیلی به قاهره

هیئت مذاکره کننده اسرائیلی به قاهره می‌رود.

هیئت مذاکره کننده اسرائیلی به ریاست رئیس موساد، با وجود تشدید تنش‌ها در شمال، طبق برنامه امروز (یکشنبه) عازم مصر می‌شود.

به‌نوشته روزنامه هاآرتص، تصمیم برای اعزام سران موساد و شین بت در این زمان ممکن است نشان دهنده این باور در اسرائیل باشد که دور کنونی با حزب الله به پایان رسیده است.

اما مقامات ارشد اسرائیلی در این مرحله از مذاکرات با حماس مشکل می‌بینند که این جنبش شب گذشته به صراحت اعلام کرد که موضع اسرائیل در محور فیلادلفیا و نتزاریم را رد کرده و خواستار عقب‌نشینی کامل است.

آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرد که نقشه به‌روز شده‌ای در خصوص استقرار نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا در اختیار دارند و خاطر نشان کردند که مذاکرات برنامه ریزی شده در قاهره با هدف رفع آخرین موانع برای دستیابی به توافق است.

دفتر نتانیاهو گزارش‌ها مبنی بر بررسی ایده استقرار نیروهای بین المللی در محور فیلادلفیا در مرز بین نوار غزه و مصر را تکذیب کرد و در بیانیه خود گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که اسرائیل در حال بررسی ایده استقرار نیروهای بین المللی است.

انتظار می‌رود اسرائیل، آمریکا، قطر و مصر در این اجلاس چهارجانبه شرکت کنند. دو طرف امیدوارند هنگامی‌که دو هیئت در دو مکان مجاور با یکدیگر ملاقات می کنند و یک میانجی در تلاش برای پیشبرد تفاهمات در خطوط کلی بین آنها حرکت می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-08-25

→ خواندن مطلب قبلی

فراخوان برای اهدای خون

خواندن مطلب بعدی ←

نیم میلیارد شکل هزینه حمله اسرائیل به لبنان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *