۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شکست اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل برای یافتن سنوار

آمریکا و اسرائیل برای یافتن سنوار همچنان ناکام مانده‌اند.

ایالات متحده آمریکا یک رادار نفوذی زمینی به اسرائیل برای کمک به یافتن یحیی سنوار در اختیار اسرائیل قرار داد.

نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که واشنگتن راداری را برای کمک به تعقیب رئیس دفتر سیاسی حماس، یحیی سنوار، در اختیار اسرائیل قرار داده است.

به‌گزارش روزنامه آمریکایی، ژانویه گذشته، مقامات اسرائیلی و آمریکایی بر این باور بودند که توانسته‌اند فرصتی نادر برای شکار یکی از تحت تعقیب‌ترین مردان جهان به دست آورند.

نیروهای ارتش اسرائیل بر اساس اطلاعاتی که نشان می‌داد سنوار در آنجا مخفی شده است، به یک تونل در جنوب نوار غزه حمله کردند اما بعداً مشخص شد که او در آنجا بوده است اما چند روز پیش از مخفیگاه خان یونس خارج شده بود.

نیویورک تایمز سنوار را یک روح توصیف کرد که هرگز در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود، به ندرت برای زیردستانش پیام می‌فرستد و سرنخ‌های کمی در مورد محل اختفای خود ارائه می‌کند.

این روزنامه تأیید کرد که سنوار مهمترین شخصیت حماس است و موفقیت او در فرار از دستگیری یا مرگ، اسرائیل را از توانایی ادعای پیروزی در جنگ و ریشه کن کردن حماس سلب کرد.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی اشاره کرد که سنوار مدت‌ها پیش ارتباطات الکترونیکی را رها کرده و تاکنون از یک شبکه اطلاعاتی پیچیده اجتناب کرده است و از پیام رسان‌های انسانی، استفاده می‌کند.

بر اساس مصاحبه‌های این روزنامه با بیش از بیست مقام در اسرائیل و ایالات متحده، آنها تأیید کردند که هر دو کشور منابع عظیمی را برای تلاش برای یافتن سنوار اختصاص داده‌اند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: مقامات یک واحد ویژه در مقر سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ایجاد کردند و سازمان‌های جاسوسی آمریکا را مأمور رهگیری ارتباطات سنوار کردند.

واشنگتن همچنین رادارهای نفوذی زمینی را در اختیار اسرائیل قرار داد تا به جستجوی او و دیگر رهبران حماس کمک کند.

این روزنامه خاطر نشان کرد که سنوار در طی چند روز به پیام‌ها پاسخ می‌داد اما دریافت پاسخ از او در ماه‌های اخیر بسیار طول کشیده است.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security

→ خواندن مطلب قبلی

اوتزما یهودیت علیه رئیس شین بت

خواندن مطلب بعدی ←

ارسال 50 هزار تن تجهیزات نظامی از آمریکا به اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *