۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مخالفت مصر با حضور اسرائیل در محور فیلادلفیا

مصر هرگونه حضور اسرائیل در محور فیلادلفیا یا گذرگاه رفح را رد می‌کند.

کانال 14 عبری از رسانه مصری به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که قاهره بار دیگر به همه طرف‌های درگیر اطمینان داد که هیچ گونه حضور اسرائیل در گذرگاه رفح یا محور فیلادلفیا را نمی‌پذیرد.

به گزارش شبکه 24 قاهره، این منبع امروز دوشنبه تاکید کرد که هیئت امنیتی مصر تمام تلاش خود را برای دستیابی به اجماع بین دو طرف (اسرائیل و حماس) به کار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مصر میانجیگری بین دو طرف درگیر در غزه را بر اساس امنیت ملی خود و به گونه‌ای مدیریت می‌کند که حقوق مردم فلسطین حفظ شود.

محور فیلادلفیا در مرز مصر و نوار غزه همچنان یکی از موانعی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان شرط اصلی در مذاکرات آتش بس در غزه مطرح می‌کند.

قاهره قاطعانه پیشنهادهای اسرائیل و آمریکا را برای دستیابی به توافق در مورد ترتیبات امنیتی در منطقه رد می‌کند.

طول این محور از سواحل مدیترانه تا گذرگاه کرم شالوم در جنوب نوار غزه حدود 14 کیلومتر است. محور فیلادلفیا پس از معاهده صلح کمپ دیوید بین مصر و اسرائیل در سال 1979 تعیین و گذرگاه حیاتی رفح بر روی آن ایجاد شد که خروجی اصلی ساکنان نوار غزه به جهان خارج است.

چند روز پیش وب سایت آمریکایی (اکسیوس) گزارش داد که نتانیاهو درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای عقب نشینی جزئی از محور فیلادلفیا در جنوب نوار غزه در مرحله اول توافق آتش‌بس و آزادی زندانیان تا پیشرفت مذاکرات را پذیرفته است.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

معضل مناطق شمالی؛ افزایش بیکاری و شلوغی بیمارستان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

آزادی اسیر مسلمان در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *