۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعزام هیئت اسرائیلی به دوحه

هیئت اسرائیلی امروز برای ادامه مذاکرات درباره غزه عازم دوحه می‌شود.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که امروز چهارشنبه یک هیئت فنی برای ادامه مذاکرات درباره توافق مبادله و آتش بس در غزه به دوحه، پایتخت قطر می‌رود.

کانال 13 اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرد که هیئت فنی شامل نمایندگانی از موساد، شین بت و ارتش پس از انجام رایزنی‌ها پس از بازگشت از پایتخت مصر، عازم دوحه خواهد شد.

این مقام اسرائیلی افزود: انتظار می‌رود این هیات به گفت‌وگو با میانجی‌ها با هدف کاهش اختلاف در موضوعات باقی مانده در چارچوب معامله زندانیان ادامه دهد. موضوع محور فیلادلفیا همچنان از موضوعات مهم مورد اختلاف است.

وی همچنین تایید کرد که این هیئت در دوحه با نمایندگان مصر، قطر و آمریکا دیدار خواهد کرد.

شبکه رسمی رادیو و تلویزیون اسرائیل شامگاه دوشنبه اعلام کرد روسای سرویس‌های امنیتی که از مذاکرات قاهره بازگشته‌اند به سطح سیاسی اطلاع دادند که شانس دستیابی به توافق زیاد نیست اما تماس‌ها باید ادامه داشته باشد حتی اگر این شانس کم باشد.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه اسرائیلی اعلام کرد که تیم فنی در قاهره در حال بررسی اسامی زندانیان امنیتی (اسرای فلسطینی) است که قرار است به عنوان بخشی از توافق احتمالی آزاد شوند.

طبق گزارش تارنمای وای نت، نتانیاهو، با هدف کاهش فشار درباره محور فیلادلفیا، گالانت، هالیوی و مسئول پرونده گروگان‌ها را از شرکت در آخرین جلسه درباره مذاکرات منع کرد؛ رئیس موساد، دیوید بارنیا، نیز هشدار داد که نتانیاهو همچنان با افزودن شروطی به مذاکرات، مانع دستیابی به توافق می‌شود.

در همین راستا روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع امنیتی نوشت که نتانیاهو تیم مذاکره کننده را با طرحی که ماه‌ها پیش رد شده بود به قاهره فرستاد.

با این حال، نتانیاهو اصرار داشت که تیم مذاکره کننده پیشنهاد خود را به میانجیگران برساند که آنها قاطعانه آن را رد کردند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت دولت نتانیاهو از تروریسم یهودی

خواندن مطلب بعدی ←

درخواست افزایش امنیت برای یاییر نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *