۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درخواست افزایش امنیت برای یاییر نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، خواستار افزایش امنیت شین بت برای پسرش یاییر شد.

یاییر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، از ابتدای جنگ تحت امنیت فوق العاده مستقیم اعضای شین بت در میامی اقامت داشته است. کانال 12 اسرائیل عصر روز سه‌شنبه گزارش داد که خانواده نتانیاهو درخواست بیشتری دارند و نتانیاهو از رئیس شین بت خواسته است تا امنیت پسرش در میامی را افزایش دهد.

دلیل درخواست افزایش امنیت برای یاییر نتانیاهو، ترس از آسیب رساندن به یک شخصیت اسرائیلی در خارج از اراضی اشغالی، به عنوان بخشی از طرح انتقام جویانه ایران از اسرائیل است. این درخواست توسط یوسی شلی، مدیر کل دفتر نخست وزیری به کمیته مشورتی ارائه شد.

مقامات امنیتی که با News 12 صحبت کردند، گفتند که سطح امنیت در مأموریت‌های اسرائیل و خارج از کشور برگرفته از ارزیابی‌های دوره‌ای تهدیدات است.

کانال 12 در ادامه گزارش نوشت: شین بت، امنیت یاییر نتانیاهو را تامین می‌کند و این سازمان معتقد است که نه تنها نباید امنیت برای پسر نخست وزیر اعمال شود، بلکه امنیت باید تحت یک واحد حفاظتی باشد و نه تحت شین بت.

این تقاضا در شرایطی است که مقامات اسرائیل احتمال می‌دهند، ایران با اقدامی علیه یک نهاد اسرائیلی یا یهودی در خارج از اسرائیل انتقام بگیرد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/special-politics/Article-a66b42ee1f49191027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

اعزام هیئت اسرائیلی به دوحه

خواندن مطلب بعدی ←

عملیات نظامی گسترده اسرائیل در کرانه باختری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *