۳۰ شهریور ۱۴۰۳

عملیات نظامی گسترده اسرائیل در کرانه باختری

ارتش اسرائیل عملیات نظامی گسترده‌ای را در شمال کرانه باختری آغاز کرد.

ارتش اشغالگر اسرائیل در سحرگاه امروز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی گسترده‌ای را در شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری اشغالی با هدف هدف قرار دادن ستیزه جویان آغاز کرده است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت با بیان اینکه صدها سرباز از واحدهای مختلف با پشتیبانی گسترده هوایی در عملیات در شمال کرانه باختری مشارکت دارند، خاطر نشان کرد که ارتش، بیمارستان‌های طولکرم و جنین را به عنوان بخشی از عملیات گسترده خود محاصره کرده است. طبق گزارش‌ها 11 فلسطینی در این عملیات شهید شدند.

رادیو رسمی اسرائیل نیز تأیید کرد که عملیاتی که ارتش در شمال کرانه باختری با مشارکت نیروی هوایی و در سطح یک لشکر نظامی آغاز کرده بزرگترین عملیات از زمان عملیات سپر دفاعی در سال 2002 است. ارتش مدعی شد این عملیات در واکنش به حادثه تل آویو انجام شده است.

شبکه 14 اسرائیل اعلام کرد که ارتش و سرویس‌های امنیتی برای عملیات در شمال کرانه باختری طی چند هفته آماده شدند و هزاران سرباز از یگان‌های ویژه را برای آمادگی برای عملیات بسیج کردند.

شبکه 14 در تصاویری نشان داد که تعداد زیادی از سربازان با بالگردهای نظامی وارد اردوگاه الفرعا در طوبس شدند.

در همین حال، رئیس بیمارستان دولتی جنین تایید کرد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در حال محاصره بیمارستان و جلوگیری از ورود کادر پزشکی به آن هستند.

پیش از نیمه‌شب سه‌شنبه و چهارشنبه، نیروهای اشغالگر اسرائیل به چندین منطقه در کرانه باختری به‌ویژه شمال کرانه باختری یورش بردند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/rkhwgaiic#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست افزایش امنیت برای یاییر نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

کاتز: فلسطینی‌ها را از جنین تخلیه کنید!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *