۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نه به اکران فیلم‌های اسرائیلی در جشنواره ونیز

300 فیلمساز با امضای نامه‌ای سرگشاده به مسئولان جشنواره فیلم ونیز برای اکران دو فیلم اسرائیلی مخالفت کردند.

کانال 13 اسرائیل گزارش داد که 300 فیلمساز با اکران فیلم‌های اسرائیلی؛ «درباره سگ‌ها و آدم‌ها» ساخته دنی روزنبرگ و همچنین «چرا جنگ» ساخته آموس گیتای در جشنواره ونیز مخالفت کردند. این کانال این اعتراض را ادامه مستقیم تحریم فرهنگی علیه هنر اسرائیل پس از جنگ اسرائیل در غزه دانست.

در این نامه که توسط سازمان «هنرمندان برای فلسطین» منتشر شده، آمده است: فیلم درباره سگ‌ها و مردم که در بحبوحه حملات مداوم اسرائیل به غزه فیلمبرداری شده است و فیلم چرا جنگ نیز توسط شرکت‌هایی ساخته شد که فیلمسازان اسرائیلی از طریق سکوت یا مشارکت فعال در هنر نمایشی به آپارتاید، اشغال و نسل‌کشی کمک می‌کنند.

سازندگان به جلسه دادگاه لاهه که به جنگ رسیدگی می‌کرد و همچنین حکم بازداشت صادر شده برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع، به اتهام نس کشی و گرسنگی عمدی جمعیت غیرنظامی اشاره کردند.

در این نامه آمده است: غیرقابل قبول است که فیلم‌های ساخته شده توسط شرکت‌های سازنده شریک رژیمی که به جنایات جاری علیه مردم فلسطین می‌پردازد، در ونیز اکران شود.

امضاکنندگان در پایان نوشتند: جشنواره فیلم ونیز در مورد جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین سکوت کرده است. این سکوت ما را به شدت خشمگین می‌کند. ما به عنوان فعالان هنر و سینما در سراسر جهان خواهان اقدامات موثر و اقدامات اخلاقی برای پاسخگو ساختن اسرائیل آپارتاید به خاطر جنایات خود و سیستم ظلم استعمار خود علیه فلسطینیان هستیم.

 

پیوند خبر: https://13tv.co.il/item/entertainment/cinema

→ خواندن مطلب قبلی

لغو سال تحصیلی دبیرستان‌ها در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

درگیری شدید بین نتانیاهو و گالانت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *