۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جنایات اسرائیل غیرقابل توجیه است

آلبانیز: اسرائیل هیچ توجیهی برای عملیات خود در کرانه باختری ندارد.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد روز جمعه در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد که اسرائیل هیچ توجیه معتبری برای دفاع از خود در مورد عملیات در کرانه باختری ندارد.

اسرائیل مدعی است که آنچه در کرانه باختری انجام می‌دهد بر اساس قانون دفاع از خود، موجه است. آلبانیز نوشت: این ادعا هیچ اعتباری ندارد. اعمال زور، اقدامات غیرقانونی و اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل با هیچ بهانه‌ای تحت عنوان دفاع از خود قابل توجیه نیست.

او گفت: باتوجه به اتفاقات فعلی، انحراف اسرائیل از قانون دفاع خود باید به رسمیت شناخته شود. اسرائیل برای ارائه یک مشروعیت بی‌پایان برای حفظ تجاوز غیرقانونی خود علیه تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشور فلسطین وقیحانه تلاش می‌کند.

آلبانیز افزود: اگر اسرائیل واقعاً می‌خواهد به امنیت مدنظر خود دست یابد، بهترین و بدیهی‌ترین راه برای رسیدن به آن، این است که استعمار خود در سرزمین مردم دیگر را متوقف کند، از همه آن عقب‌نشینی کند و طبق درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری خسارت وارده را جبران کند و ضمن آن اطمینان حاصل کنید که از قربانیان خود عذرخواهی می‌کند.

ارتش روز چهارشنبه تایید کرد که ارتش اسرائیل در حال انجام عملیات در کرانه باختری است که بزرگترین عملیات در چند ماه اخیر است و این اقدام تشدید یافته است.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-817137

→ خواندن مطلب قبلی

فیلادلفیا یا آزادی گروگان‌ها؟

خواندن مطلب بعدی ←

مخالفت مصر با حضور نظامی اسرائیل در فیلادلفیا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *