پیشتازی بنت در نظرسنجی‌ها

نظرسنجی جدید منتشرشده توسط معاریو در روز جمعه نشان داد که یک حزب جدید با رهبری نفتالی بنت می‌تواند اختیارات را به‌نفع حزب اپوزیسون تغییر دهد.

نظرسنجی جدید معاریو نشان داد که در مقایسه با نظرسنجی قبلی که دو هفته پیش انجام شد، حزب جدید به‌ رهبری بنت دو کرسی بیشتر به دست آورد و مجموع کرسی‌ها را به 23 رساند. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که اکثر حمایت‌های این حزب از سوی رای دهندگان بلاتکلیف و کسانی که در حال حاضر از وحدت ملی و اسرائیل بیتنو (به ترتیب پنج و چهار کرسی) حمایت می‌کنند، حاصل می‌شود.

حزب جدید بنت 19 کرسی از اپوزیسیون کنونی خواهد گرفت و تنها 40 کرسی پیش بینی شده در مقایسه با 59 کرسی پیش بینی شده در حال حاضر باقی خواهد ماند.

با این حال، پیوستن بنت به اپوزیسیون، اکثریت ائتلاف 63 کرسی را برای وی به ارمغان می‌آورد زیرا طبق این نظرسنجی، چهار کرسی دیگر به حزب جدید بنت اضافه خواهد شد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حزب لیکود در این هفته یک کرسی از دست داد، در حالی‌که حزب وحدت ملی با یک کرسی به‌دست آورد و به تعداد مساوی (21 کرسی) با لیکود رسید.

چندین تغییر عمده دیگر نیز ثبت شد، اگرچه تفاوت در موازنه احزاب ناچیز است: 51 کرسی برای احزاب ائتلاف، 59 کرسی برای اپوزیسیون و 10 کرسی به احزاب عربی رسید.

برای اولین بار در چند هفته گذشته، بنی گانتز با 40 درصد حمایت نسبت به 39 درصد، برتری خود را نسبت‌ به بنیامین نتانیاهو مجددا به‌دست آورد.

نتانیاهو با 46 درصد نسبت به 34 درصد آرای یایر لاپید پیشتاز است اما بنت با اختلاف قابل توجهی (14درصد) بر نتانیاهو پیروز می‌شود، به این‌صورت‌که 49 درصد رای متعلق به بنت است و در مقابل 35 درصد آرا به نتانیاهو می‌رسد.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-817110

→ خواندن مطلب قبلی

مخالفت مصر با حضور نظامی اسرائیل در فیلادلفیا

خواندن مطلب بعدی ←

اعتصاب در سال تحصیلی جدید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *