۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پیدا شدن 6 جسد اسیر اسرائیلی در غزه

جسد 6 اسیر اسرائیلی از جمله یک شهروند آمریکایی در غزه پیدا شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) دیروز شنبه جسد 6 اسیر اسرائیلی را در نوار غزه پیدا کردند.

کاخ سفید گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی دیروز شنبه 6 جسد از جمله هرش گلدبرگ بولین اسرائیلی-آمریکایی را از تونلی در رفح بیرون آورد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که یکی از زندانیان ماه‌ها پیش در نوار ویدئویی منتشر شده توسط گردان‌های القسام زنده ظاهر شده بود و در آن زمان از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، خواستار تسریع در روند تبادل اسرا شد. مرگ این زندانی که تابعیت آمریکا را دارد صبح امروز اعلام شد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این رژیم با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) جسد 6 گروگانی را که دیروز شنبه در جریان حمله غافلگیرانه 7 اکتبر ربوده شده بودند، پیدا کردند.

اجساد در داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا شد و سپس به اسرائیل منتقل شد.

این بیانیه می‌افزاید: تیم ربوده شده اداره منابع انسانی پس از تایید هویت این افراد که در موسسه پزشکی قانونی و نهادهای وابسته به ربنای نظامی و پلیس اسرائیل صورت گرفت، خانواده‌ها را مطلع کردند.

در همین حال، یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده اسرائیل صبح امروز گفت: ما دقیقاً نسبت به این سناریو هشدار داده بودیم. ما به نتانیاهو و وزرای کابینه گفتیم که ربوده شدگان وقت ندارند و جانشان در خطر است. اما به هشدار ما توجه نشد.

در همین رابطه، اسرائیل اعلام کرد که هنوز 107 زندانی در غزه وجود دارد که تعدادی از آنها کشته شده‌اند، این در حالی است‌که حماس در بیانیه‌های قبلی گفته بود که ده‌ها نفر از این اسیران در نتیجه بمباران اسرائیل در سراسر نوار غزه در جریان جنگ کشته شده‌اند.

 

پیوند خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1129066

→ خواندن مطلب قبلی

فردا، آغاز اعتصاب فلج کننده در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

بن گویر خواستار کشتن زندانیان فلسطینی شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *