۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات سراسری روز دوشنبه در سراسر اراضی اشغالی

ادامه تظاهرات؛ معترضان با شعله‌های آتش، ایالون را مسدود کردند، 13 نفر دستگیر شدند.

در پی کشته‌شدن شش ربوده شده که دیروز اجسادشان به اسرائیل بازگردانده شد و در سایه اعتصاب عمومی در اقتصاد، هزاران نفر امروز (دوشنبه) دوباره در سراسر اراضی اشغالی تظاهرات کردند و تقاطع‌ها و جاده‌ها را مسدود کردند.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی معترضان برای مدت کوتاهی، آیالون را در نزدیکی معابر صلح مسدود کردند، و پس از خروج از آن، به سمت شمال رفتند و 13 نفر در اعتراض دستگیر شدند.

تظاهرات در بزرگراه آیالون

همچنین تظاهرات در تقاطع‌های اورشلیم و تل‌آویو ثبت شد. همچنین صدها معترض تقاطع ماتام در حیفا را مسدود کردند و خواستار معامله گروگان‌ها شدند. اگرچه دادگاه کار دستور پایان اعتصاب را در ساعت 14:30 صادر کرد و قرار بود پروازها در ساعت 10:00 برگردند؛ اما در پایان یک تعلیق دوساعته عملیات، آنها هنوز برنگشته‌اند.

به‌عنوان بخشی از مجموعه رویدادهای اعتراضی، صدها نفر برای تظاهرات در نزدیکی اردوگاه کریا در تل‌آویو، در جاده بگین گرد آمدند. تظاهرکنندگان پرچم‌های اسرائیل و پرچم‌های زرد مربوط به مبارزه برای آزادی ربوده‌شدگان را به اهتزاز درآوردند و تابلوهایی با تصاویر خود حمل کردند. پیش‌ازاین، هزاران نفر از مؤسسه وایزمن در Rehovot به سمت ساختمان شهرداری راهپیمایی کردند، پس از آنکه صدها نفر جاده را در ورودی موسسه مسدود کردند.

در این راهپیمایی پروفسور دیوید هارل، رئیس فرهنگستان ملی، از شهروندان خواست به خیابان‌ها بیایند وی خطاب به مردم گفت: حمایت از دولت تمام شد، سکوت به پایان رسید. ما نخست‌وزیر نداریم، در رأس کشور آقای مرگ است. شهردار رحووت (Rehovot) ضمن حمایت از متعرضان، تعطیلی شهرداری را اعلام کرد.

در هرتزلیا، معترضان به طور متناوب برای ساعت‌ها چهارراه هفت ستاره در ورودی شهر را مسدود کردند. در منطقه مدیین حدود 150 معترض چهارراه شیلوت را مسدود کرده و خواستار بازگشت ربوده‌شدگان شدند.

هم‌زمان، صدها نفر از کارمندان مرد و زن شورای منطقه‌ای امک جزریل و دانشکده امک جزریل تظاهرات کردند و خواستار بازگرداندن ربوده‌شدگان شدند.

در بزرگراه 2، ده‌ها نفر تقاطع یاکوم را در جنوب نتانیا مسدود کردند. همچنین ده‌ها معترض در نزدیکی خانه نیر برکات وزیر اقتصاد در محله بیت حاکرم اورشلیم تظاهرات کردند و برخی از آنها راه را مسدود کردند. هم‌زمان 100 تظاهرکننده در مقابل ادارات دولتی پایتخت تظاهرات کردند.

 

پیوند خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/hkahzkxhr#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

تلاش گالانت برای متقاعد کردن اسموتریچ

خواندن مطلب بعدی ←

پافشاری نتانیاهو بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *