۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جلسه تعیین بودجه 2025

جلسه تعیین بودجه 2025 وزارت دارایی پس‌‍ از دو ماه وقفه برگزار شد.

پس‌ از گذشت دو ماه وقفه از موعد بحث درمورد بودجه، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، بزالل اسموتریچ و مقامات ارشد وزارت او دیروز نشستی را درباره تعیین بودجه دولتی برای سال 2025 برگزار کردند.

اسموتریچ در این نشست گفت که قصد دارد بودجه‌ای را بر اساس کسری مالی نسبتاً محدود تا 4 درصد تولید ناخالص داخلی تصویب کند. وی قرار است در ساعت 14 امروز یک کنفرانس مطبوعاتی برای ارائه برنامه‌های بودجه 2025 خود برگزار کند.

رسیدن به هدف کسری تولید ناخالص داخلی 4 درصد به اقداماتی نیاز دارد که می‌تواند به‌سرعت اجرا شود. برای ایجاد اطمینان در بازارهای مالی و تصویب بودجه در مدت زمان کوتاهی که باقی مانده است، وزارت دارایی انجام اصلاحات را بزرگ و پیچیده خواهد یافت و احتمالاً باید به اقداماتی مختصر اکتفا کند.

از جمله این موارد می‌توان به مسدودکردن بسته‌های مالیات‌بردرآمد، توقف مالیات‌های بخش دولتی، پرداخت حداقل دستمزد، مالیات بر سود توزیع نشده شرکت و لغو معافیت از مالیات بر ارزش‌افزوده برای گردشگران اشاره کرد، اگرچه باتوجه‌به شرایط فعلی صنعت گردشگری رژیم صهیونیستی، این اقدام بعید است.

خبرگزاری گلوبز همچنین دریافته است که اواخر این هفته، احتمالاً در روز پنجشنبه، اسموتریچ و مقامات ارشد وزارت دارایی با نتانیاهو دیدار خواهند کرد تا در مورد چارچوب تعیین بودجه سال آینده و اقداماتی که برای تأمین هزینه‌های مالی لازم است، تصمیم‌گیری کند.

امیر یارون، رئیس بانک رژیم صهیونیستی، یوگف گرادوس، کمیسر بودجه وزارت دارایی و میر لوین معاون دادستان کل، همگی در مورد عواقب احتمالی عدم تصویب به‌موقع بودجه 2025 هشدار داده‌اند.

نشست این هفته بین اسموتریچ و نتانیاهو احتمالاً سرنوشت بودجه 2025 را تعیین می‌کند و حتی می‌تواند بر تصمیمات آژانس‌های رتبه‌بندی بین‌المللی تأثیر بگذارد که تاکنون از کاهش بیشتر رتبه خود برای اسرائیل خودداری کرده‌اند. قرار بود بودجه سال 2025 پیش از قرائت اول در کنست، توسط دولت تصویب شود.

برخی منابع دولتی متقاعد نشده‌اند که نتانیاهو علی‌رغم جلسات برنامه‌ریزی شده، واقعاً قصد تصویب بودجه را داشته باشد و احتمال می‌دهند که او قصد دارد تا تصمیم‌گرفتن قطعی نسبت به برگزاری انتخابات زمان را تلف کند.

 

پیوند خبر: https://en.globes.co.il/en/article-smotrich

→ خواندن مطلب قبلی

ازسرگیری پروازهای گروه لوفت‌هانزا

خواندن مطلب بعدی ←

طرح ریاضتی بودجه اسموتریچ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *