۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خشم فزاینده مردم نسبت به سخنان نتانیاهو

پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، میزان انتقادات و خشم مردم نسبت به سخنان وی بالا گرفت.

الی الباگ، پدر لیری الباگ، یکی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی که در 7 اکتبر گروگان گرفته شد، گفت: نخست‌وزیر می‌گوید که چه چیزی منجر به معامله گروگان‌ها نمی‌شود؛ اما نمی‌گوید چه چیزی برای انعقاد معامله گروگان‌ها لازم است.

الباگ در گفت‌وگو با کانال خبری 12 درباره اعتراضات گسترده تل‌آویو گفت: به ملت نگاه کنید. بی‌بی دیگر چه می‌خواهد؟ آیا می‌خواهد بنزین بریزیم و خودمان را بسوزانیم؟ او می‌خواهد که ما ساختمان‌ها را بسوزانیم؟ او بیشتر از این چه می‌خواهد؟

او گفت درحالی‌که نتانیاهو مکرراً درباره آنچه که برای پیشبرد معامله گروگان‌گیری قابل‌قبول نیست، می‌گوید؛ اما آنچه را که در واقع ضروری است، نگفته است.

وی در پاسخ به کسانی که می‌گویند اعتراضات در سراسر کشور و اعتصاب سراسری با انگیزه‌های سیاسی است، گفت: شما باید خجالت بکشید، هر کس که چنین سخنی بگوید سیاست‌زده است. اگر کسی فکر می‌کند امنیت کشور سیاسی‌بازی است، به جهنم برود.

وقتی روزنامه‌نگار کانال 12 از الیاگ درباره سخنان نتانیاهو و تصمیم دولت نسبت به محور فیلادلفیا پرسید، وی گفت: چهارده کیلومتر؟ با که شوخی می‌کند؟ او می‌تواند پسرش را که آنجا در میامی نشسته، بچه فرض کند اما نمی‌تواند شهروندان را مسخره کند. ما 20 سال است که آنجا نبودیم. آقای بی بی درباره چه حرف می‌زنی؟

یاییر نتانیاهو، ۳۳ساله، از آوریل 2023 در میامی زندگی می‌کند و با هزینه تخمینی سالانه 2.5 میلیون شکل توسط شین بت محافظت می‌شود. او ماه‌های جنگ اخیر را در میامی گذراند.

الباگ خطاب به نتانیاهو گفت: خوشحالی که گروگان‌ها در تابوت‌ یکی پس از دیگری به ما می‌رسند؟

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-817466

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

ادامه اعتصاب معلمان

خواندن مطلب بعدی ←

تجارت تصاویر برهنه زنان در تلگرام

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *