۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پافشاری نتانیاهو بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا

نتانیاهو: من تسلیم نمی‌شوم، باید فیلادلفیا را کنترل کنیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه تعهد خود را مبنی بر ماندن در محور فیلادلفیا تجدید کرد و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را تهدید کرد که بهای بسیار سنگینی را پس از بازگرداندن اجساد شش اسیر اسرائیلی از رفح در شهر رفح پرداخت خواهد کرد.

نتانیاهو شامگاه دوشنبه در یک سخنرانی مطبوعاتی تلویزیونی گفت: اسرائیل به آزادی 6 زندانی نزدیک بود، اما متأسفانه حماس آنها را کشت و بهای سنگینی برای آن پرداخت خواهد کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر تأکید کرد که موضع وی در محور فیلادلفیا محکم است و تغییری نخواهد کرد و باتوجه‌به اینکه خروج ارتش اسرائیل از محور فیلادلفیا باعث شد غزه به یک منبع تهدید بزرگ تبدیل شود و مساوی بود با باز کردن راه برای ورود سلاح؛ مدعی شد که این محور خط لوله اکسیژن حماس است و باید قطع شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ توافق بین‌المللی قبلی وجود نداشت که به ما اجازه دهد محور فیلادلفیا را اشغال کنیم، تأکید کرد: دستیابی به اهداف جنگ از این محور می‌گذرد.

نتانیاهو با اشاره به اینکه زمانی که آریل شارون، نخست‌وزیر اسرائیل تصمیم به خروج از نوار غزه گرفت، هرگز با تخلیه محور فیلادلفیا موافقت نکرد، خاطرنشان کرد: زمانی که وارد محور فیلادلفیا شدیم، تغییری را در وضعیت نظامی به نفع خود احساس کردیم.

وی افزود: به ما می‌گویند: 42 روز محور فیلادلفیا را رها کنید و من می‌گویم که اگر این کار را انجام دهیم پس از 42 سال هم به آن بازنمی‌گردیم.

وی تأکید کرد که تعریف او از پایان جنگ زمانی است که حاکمیت حماس در نوار غزه پایان می‌یابد و خاطرنشان کرد که اسرائیل به ازبین‌بردن حماس بسیار نزدیک است.

نتانیاهو ادامه داد که مشتاق به انعقاد یک توافق است و مدعی شد که هیچ‌گونه نشانه مثبتی از سوی حماس نسبت به انعقاد یک معامله ندیده است.

وی خاطرنشان کرد که اسرائیل سه جنگ انجام داد که در آن بسیاری از دشمنان خود را از بین برد، اما از حمایت بین‌المللی برای اشغال مجدد غزه برخوردار نشد.

وی تصریح کرد: حماس سیاست اختلاف‌افکنی در جامعه اسرائیل را در پیش گرفته است و گفت: من به سنوار می‌گویم روی تفرقه ما حساب نکنید و بر لزوم صبر تا پایان جنگ تأکید کرد.

 

پیوند خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2024

 

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات سراسری روز دوشنبه در سراسر اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش مقامات سیاسی به سخنرانی نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *