۲۹ شهریور ۱۴۰۳

طرح ریاضتی بودجه اسموتریچ

اسموتریچ اصول بودجه 2025 را ارائه کرد؛ حذف مزایای بیمه ملی و کاهش دستمزها 

طی یک سخنرانی مطبوعاتی روز سه‌شنبه، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و مقامات ارشد وزارت او پس از هفته‌های طولانی بحث و گفت‌وگو در مورد بودجه، پیشنهاد وی را برای بودجه دولتی سال آینده بررسی کردند.

به نظر می‌رسد پیشنهاد اسموتریچ برای بودجه 2025 با کاهش 35 میلیارد شکل، شبیه یک طرح ریاضت اقتصادی به دنبال رکود در اقتصاد اسرائیل به دلیل جنگ در غزه است که گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار خواهد داد. وی مدعی شد که همه با هم در جبهه اقتصادی پیروز خواهیم شد، همه به یک اندازه زیر بار هستند.

وزیر دارایی مدعی شد که کسری بودجه در بودجه 2025 کمتر از حد انتظار خواهد بود که 6.6 درصد است، اگرچه در ماه‌های آینده افزایش خواهد داشت؛ اما دوباره کاهش می‌یابد تا در سه‌ماهه آخر سال جاری کمتر از حد انتظار شود.

وی ادامه داد: در بودجه بعدی بودجه ائتلاف بسیار کمتر خواهد بود و کاهش اختصاص بودجه به همه بخش‌ها وجود دارد که به دلیل جنگ منطقی است.

اسموتریچ گفت: ما در طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ در تاریخ دولت اسرائیل هستیم که هزینه‌های مستقیم آن بین 200 تا 250 میلیارد شکل است و افزود: من به روشی که اقتصاد را در 11 ماه جنگ رهبری کردیم، افتخار می‌کنم.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که در حال حاضر مشخص نیست که آیا اسموتریچ می‌تواند بودجه 2025 را تصویب کند یا خیر، همچنین مشخص نیست که آیا نخست‌وزیر، بنیامین نتانیاهو، نگران این موضوع است و آیا احزاب ائتلاف با آن موافق هستند یا خیر.

کارشناسان اقتصادی بعید نمی‌دانند که اسموتریچ متوجه شده باشد که نتانیاهو قصد ندارد به‌زودی بودجه را تصویب کند؛ ازین رو قصد دارد مسئولیت آن را به عهده نخست‌وزیر بگذارد و به همین دلیل اکنون در حال بررسی پیشنهاد بودجه خود است.

 

پیوند خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001488276

→ خواندن مطلب قبلی

جلسه تعیین بودجه 2025

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراض شدید موسسه ملی بیمه اسرائیل به بودجه 2025

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *