۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وخامت روانی دانش‌آموزان دبیرستانی در اسرائیل

48 درصد از دانش‌آموزانی دبیرستانی وخامت وضعیت روانی خود را در سال گذشته گزارش کرده‌اند.

حدود 40 درصد از والدین دانش‌آموزان رده اول تا دوازدهم در سامانه حمایت از دانش‌آموزان و مربیان، از وخامت وضعیت روانی فرزندان خود خبر دادند.

48 درصد از دانش‌آموزانی که وارد رده دوازدهم شده‌اند و باید به سربازی اجباری بروند، در سال گذشته شاهد وخامت وضعیت روانی خود بوده‌اند. طبق نظرسنجی جدیدی که توسط کالج دانشگاهی بیت برل انجام شده است جنگ مداوم بر بنی‌اسرائیل تأثیر منفی می‌گذارد و نگرانی‌ها و ترس‌های وجودی را در آنها ایجاد می‌کند و به آنها احساس افول در وضعیت عاطفی می‌دهد.

نظرسنجی کنونی که درک دانش‌آموزان پایه هشتم و وضعیت روحی آنها را بررسی کرده است، نشان می‌دهد که 48 درصد از دانش‌آموزان ورودی رده دوازدهم که حدوداً یک‌قدم با ثبت‌نام در ارتش اسرائیل فاصله دارند، از وخامت وضعیت روانی خود خبر می‌دهند. در سال گذشته ۲۹ درصد اعلام کردند که وضعیت روانی آنها بدون تغییر باقی‌مانده است و تنها ۱۶ درصد گفتند که وضعیت روانی آنها بهبودیافته است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که در میان والدین دانش‌آموزان رده‌های 1-12، حدود 40 درصد از والدین در مقایسه با سال قبل از آن، وضعیت روانی وخیم‌تری را گزارش کرده‌اند. 42 درصد والدینی که در شمال و جنوب و همچنین 44 درصد از کسانی که در بخش عرب زندگی می‌کنند، وضعیت دشواری را در میان فرزندان خود گزارش کردند.

آمار نگران‌کننده دیگر این است که حدود یک‌چهارم والدین از فرستادن فرزندان خود به مدرسه در اول سپتامبر می‌ترسند. در میان ساکنان شمال، ۳۶ درصد از فرستادن فرزندان خود به مدرسه هراس دارند و 46 درصد مردم عرب از فرستادن فرزندان خود به مدرسه در 1 سپتامبر هراس دارند.

رئیس دانشکده درمان، مشاوره و پشتیبانی آموزشی در کالج بیت برل گفت: داده‌ها نشان‌دهنده بحران عاطفی مداوم در بین دانش‌آموزان اسرائیلی است، بحرانی که با همه‌گیری کرونا آغاز و از ۷ اکتبر بدتر شد و امروز نیز کملا مشهود است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده بدتر شود. درمان این مشکل، تقویت دستگاه حمایت عاطفی دانش‌آموزان، معلمان، کارکنان آموزش‌وپرورش و مدیران است.

وی افزود: از گسست وحشتناک هفتم اکتبر که در نظرسنجی منعکس شده است، دیگر جایی برای تکه‌کردن و خرده‌ریزی بودجه برای مقابله با پدیده‌های اجتماعی نیست، بلکه نیاز به یک تصمیم شجاعانه دولت دارد تا آموزش و حمایت عاطفی و تحصیلی از معلمان را در رأس اولویت‌های ملی قرار دهد.

 

پیوند خبر: https://www.davar1.co.il/536395

 

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراض شدید موسسه ملی بیمه اسرائیل به بودجه 2025

خواندن مطلب بعدی ←

حمله گانتز و آیزنکوت به نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *