۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحران سلامت روان در اسرائیلی‌

یک مقام ارشد اسرائیلی: بحران سلامت روان مهم‌ترین موضوع وزارت بهداشت است.

درحالی‌که اسرائیل با پیامدهای جنگ و بحران‌های جاری دست‌وپنجه نرم می کند، مقامات ارشد بهداشتی در تلاش برای رسیدگی به چالش‌های بهداشت روانی این کشور هستند.

مقامات ارشد بهداشت اسرائیل گرد هم آمدند تا در کنفرانس سلامت روان از فردی تا ملی که توسط انجمن سلامت روان اسرائیل(Enosh) در روز چهارشنبه برگزار شد، سخنرانی کنند.

مدیرکل وزارت بهداشت، گفت: همه ما با مسائل مربوط به‌سلامت روان، چه به طور مستقیم و چه با حمایت از عزیزان، سروکار داریم. سلامت روان حتی قبل از جنگ بخشی از نگرانی همه بود؛ اما اکنون به بحران اصلی تبدیل شده است.

اوریل بوسو وزیر بهداشت اعلام کرد. همراه با گسترش تیم‌های بحران سلامت روان و آموزش برای متخصصان حمایت از سلامت روان، در سال 2025، میزان حمایت دو برابر خواهد شد و به حدود 600 میلیون شیکل خواهد رسید.

مدیرکل در مورد مشکلات بسیاری که جوانان اسرائیلی در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند، صحبت کرد و گفت: جنگ و عدم بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان، سلامت روان را در جامعه به خطر انداخته است.

وی گفت: در حال تلاش برای ایجاد رویکرد جدید روانپزشکی باهدف انتقال هر چه بیشتر سلامت روان به جامعه و حداقل امکان بستری‌شدن در بیمارستان هستیم. ما خواهان ادغام بین سیستم بهداشت عمومی و سلامت روان هستیم.

مدیرعامل انجمن انوش، دکتر هیلا حداس، بر مشکلاتی که حوزه سلامت روان در حال حاضر به دلیل کمبود منابع با آن مواجه است، تأکید کرد.

میشل هرتزوگ، همسر رئیس‌جمهور اسرائیل در این جلسه با ابراز همدردی با خانواده گروگان‌ها گفت: من معتقدم که دولت اسرائیل هر کاری می‌کند تا گروگان‌ها را به خانه بازگرداند. این موضوع نباید سیاسی شود. ما باید همه را به خانه بیاوریم و برگردانیم. من می‌دانم که این وضعیت چقدر سخت است و بلاتکلیفی سخت‌ترین چیز است.

وی تصریح کرد: جامعه اسرائیل مثل قبل نخواهد بود. ما در معرض دردهای زیادی از جمله غم و اندوه، و ترس هستیم. امیدوارم گروگان‌ها هرچه سریع‌تر به خانه بازگردند.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-818796

→ خواندن مطلب قبلی

حماس: نیازی به پیشنهاد جدید نیست

خواندن مطلب بعدی ←

جولان سازمان‌های تبهکار در حساس‌ترین مراکز اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *