۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تعیین سفیر لهستان در اسرائیل

سفیر لهستان در اسرائیل معرفی شد.

پس از یک وقفه سه‌ساله که در آن هیچ سفیر لهستان در اسرائیل وجود نداشت، ماسیج هونیا سفیر منتخب لهستان قرار است ظرف یکی دو ماه آینده سمت خود را بر عهده بگیرد.

هونیا که از هفته گذشته در اسرائیل به سر می‌برد تا برای مأموریت جدید خود آماده شود، در نمایشگاه عکس پناهندگان برای بار دوم در موزه مردم یهود (ANU) در تل‌آویو که توسط سفارتخانه‌های لهستان، اوکراین، سوئد، استونی و فنلاند برگزار شد، شرکت کرد.

ازآنجایی‌که او هنوز در اسرائیل مقیم نیست، سفارت لهستان به‌‌طور رسمی با نمایندگی آگاتا چاپلینسکا، کاردار آن، در نمایشگاه عکس حاضر شد.

جروزالم پست دراین خصوص نوشت: هونیا با اسرائیل غریبه نیست، او بارها با در سمت‌های مختلف از این کشور بازدید کرده است. او متولد کراکوف و فارغ‌التحصیل دانشگاه معروف Jagiellonian است. او سمت‌های عالی مختلفی از جمله رئیس سرویس اطلاعات نظامی و رئیس سازمان اطلاعات خارجی لهستان را بر عهده داشته است.

انتصاب او کمی بیش از یک ماه پیش اعلام شد و در یک جلسه پیش از انتصاب در مجلس لهستان از وی پرسیده شد که آیا معتقد است اسرائیل در غزه نسل‌کشی می‌کند یا خیر. هونیا پاسخ داد که عملیات نظامی که باعث آسیب ناخواسته به غیرنظامیان می‌شود را نمی‌توان به‌عنوان نسل‌کشی توصیف کرد! ما این را نسل‌کشی نمی‌دانیم.

روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و لهستان سه سال پیش به دلیل اختلاف بر سر ادعای مالکیت بازماندگان هولوکاست و وارثان آنها، پس از تصویب قانونی که لهستان برای استرداد اموال محدودیت زمانی قائل شد، کاهش یافت.

هونیا به جروزالم پست گفت که برای لهستان داشتن یک سفیر در اسرائیل بسیار مهم است.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-817624

→ خواندن مطلب قبلی

تحریم کنست از سوی خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

حماس: نیازی به پیشنهاد جدید نیست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *