۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیشی‌گرفتن مجدد گانتز در نظرسنجی‌ها

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که با ازدست‌دادن موقعیت نتانیاهو، گانتز به‌ شتاب خود ادامه می‌دهد.

نظرسنجی شبکه کان و موسسه کانتار نشان داد که تغییرات قابل‌توجهی در الگوهای رأی‌گیری و اعتماد عمومی به رهبری فعلی ایجاد شده است.

یک نظرسنجی اخیر که توسط اخبار KAN و موسسه Kantar انجام شد، نشان داد که ییش آتید و اسرائیل بیتنو در حال افزایش هستند و تغییرات قابل‌توجهی در الگوهای رأی‌گیری و اعتماد عمومی به رهبری فعلی نشان می‌دهد.

به گزارش معاریو، حزب بنی گانتز با 23 کرسی به صدر نظرسنجی‌ها صعود کرده که نسبت به نظرسنجی قبلی دو کرسی افزایش‌یافته است. در مقابل، لیکود به رهبری نتانیاهو دو کرسی از دست‌ داده و با ۲۲ کرسی به رتبه دوم سقوط کرده است.

ییش آتید و اسرائیل بیتنو هر کدام 14 کرسی کسب کردند درحالی‌که شاس 10 کرسی خود را حفظ کرد. همچنین اوتزما یهودیت به رهبری ایتامار بن گویر و حزب کارگر به رهبری یاییر گولان هر کدام 8 کرسی به دست آوردند و یهودیت متحد تورات به 7 کرسی کاهش یافت.

رعام و هدش تعال هر کدام 5 کرسی و صهیونیسم مذهبی 4 کرسی به دست آوردند.

به گزارش معاریو، این نظرسنجی همچنین تشکیل یک حزب راست‌گرای جدید به رهبری نفتالی بنت، آویگدور لیبرمن و گیدئون ساعار را بررسی کرد.

در این طرح، پیش‌بینی می‌شد که این حزب جدید 27 پیروزی را کسب کند که عمدتاً به قیمت کاهش موقعیت احزاب مرکزی و راست‌گرای موجود است. در این شرایط صهیونیسم مذهبی از آستانه انتخاباتی عبور نمی‌کند.

در مورد مناسب‌بودن برای نخست‌وزیری، گانتز با ۳۷ درصد حمایت، پیشتاز بود که از ۳۰ درصد در نظرسنجی قبلی بالا رفت، درحالی‌که نتانیاهو از ۳۶ درصد به ۳۰ درصد سقوط کرد. زمانی که نتانیاهو در مقابل یاییر لاپید قرار گرفت، با اختلاف اندک 34 درصد به 32 درصد پیشتاز شد.

این سنجش همچنین نشان داد که اعتماد عمومی به مدیریت جنگ کاهش‌یافته است؛ تنها 32 درصد از پاسخ دهندگان به نتانیاهو اعتماد دارند درحالی‌که 61 درصد به او اعتماد ندارند. وزیر دفاع گالانت نیز با 37 درصد حمایت در مقابل 50 درصد عدم اعتماد، اعتماد پایینی کسب کرد.

به گفته معاریو، این نظرسنجی، پاسخ‌های 600 مرد و زن ۱۸ساله و بالاتر را با استفاده از نمونه‌گیری اینترنتی، از جمله بخش عربی، در 4 سپتامبر تجزیه‌وتحلیل کرد. از 2459 نفر خواسته شد تا به این نظرسنجی پاسخ دهند و خطای نمونه‌گیری 4 درصد بود.

 

پیوند خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1130098

→ خواندن مطلب قبلی

 پرواز مستقیم اسرائیل به لیتوانی

خواندن مطلب بعدی ←

تحریم کنست از سوی خریدی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *