۲۹ شهریور ۱۴۰۳

احداث جاده و پایگاه نظامی در فیلادلفیا

ساخت جاده و ایجاد پایگاه نظامی؛ اسرائیل از فیلادلفیا خارج نمی‌شود.

فعالیت نظامی ارتش اسرائیل در محور فیلادلفیا ادامه دارد و تصاویر ماهواره‌ای ارائه شده توسط بی‌بی‌سی امروز (شنبه) تغییراتی را نشان می‌دهد که بیانگر این است که ارتش اسرائیل در آینده نزدیک به‌طور کامل از منطقه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، تصاویر ماهواره‌ای که در فواصل زمانی معین گرفته شده‌اند، سنگ‌فرش‌های تازه‌ای را در بخشی از جاده به طول 6.5 کیلومتر در محدوده حصار مرزی نشان می‌دهند. همچنین ماشین‌آلات جاده‌سازی روی سنگ‌فرش یک جاده عریض که دو مسیر دارد دیده می‌شود.

محور فیلادلفیا به طول 12.5 کیلومتر از نزدیک مرز مصر می‌گذرد و به دریا می‌رسد. ارتش اسرائیل در ماه می، حدود دو ماه قبل از شروع ساخت جاده، وارد منطقه شد.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در چهار ماه گذشته ارتش اسرائیل ساختمان‌های نزدیک محور را با حملات هوایی و توپخانه‌ای و یا از طریق تخریب کنترل شده با مواد منفجره و بولدوزر تخریب کرده است و به‌عنوان پایگاهی برای ارتش اسرائیل استفاده می‌کند.

دکتر آندریاس کریگ، مدرس دانشکده مطالعات امنیتی در دانشگاه کینگز کالج لندن، توضیح داد: ساخت این جاده به‌عنوان بخشی از مذاکرات برای توافق، کار را سخت می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که اسرائیل در آینده نزدیک به‌طور کامل از نوار غزه عقب‌نشینی نمی‌کند.

سمیر فرج ژنرال بازنشسته مصری در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی مدعی شد که ساخت جاده در فیلادلفیا یک جنگ رسانه‌ای است، جنگی که در آن اسرائیل به طرف‌های مختلف پیام می‌دهد که آنجا را ترک نمی‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل این هفته بر اهمیت محور فیلادلفیا تأکید کرد و گفت: شما نمی‌توانید اجازه دهید حماس دوباره مسلح شود؛ بنابراین باید محو را کنترل کنید.

 

پیوند خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q3

→ خواندن مطلب قبلی

100 بازداشتی تظاهرات هفته گذشته

خواندن مطلب بعدی ←

شکست تیم فوتبال اسرائیل مقابل بلژیک

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *