۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رد درخواست سخنرانی سفیر در مراسم یادبود گروگان‌ها

درخواست سخنرانی سفیر اسرائیل در مراسم یادبود گروگان‌ها رد شد.

برگزارکنندگان مراسم یادبود گروگان‌ها از پذیرفتن درخواست سخنرانی سفیر و معاون وی خودداری کردند.

به گفته چهار منبع آگاه، ابتدای این هفته پس از رد درخواست سخنرانی مایکل هرتزوگ، سفیر رژیم صهیونیستی و الیو بنجامین، معاون سفیر توسط کنیسه آداس در مراسم یادبود گروگان‌های کشته شده در واشنگتن، آنها تصمیم گرفتند تا در این مراسم شرکت نکنند.

انجمن خانواده‌های گروگان، مراسم یادبود را با همکاری تعدادی از سازمان‌های یهودی برگزار کرد.

در مراسم روز سه‌شنبه، چند تن از بستگان گروگان‌های مقتول به همراه داگ امهوف، همسر کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده در این مراسم صحبت کردند. پس از بازیابی اجساد گروگان‌ها، انجمن خانواده‌های گروگان از مردم خواست تا علیه دولت که گروگان‌ها را رها کرده اعتراض کنند.

در روزهای قبل از مراسم یادبود، سفارت رژیم صهیونیستی از انجمن درخواست کرد که سفیر در این مراسم سخنرانی کند. سپس سفارت مجدداً به سازمان‌دهندگان مراجعه کرد و پیشنهاد داد که معاون سفیر به‌جای وی صحبت کند.

برگزارکنندگان مراسم پاسخ دادند که از منظر خانواده‌ها، هیچ تفاوتی بین سفیر و معاون سفیر وجود ندارد؛ زیرا هر دو نماینده دولت هستند.

این منابع خاطرنشان کردند که برگزارکنندگان، به نمایندگان سفارت بر دعوت سفیر و معاون وی برای حضور در این مراسم تأکید کردند و افزودند که میزبان از حضور آنها در این مراسم قدردانی خواهد کرد.

به گفته این منابع، سفیر رژیم صهیونیستی و معاونش از اینکه اجازه سخنرانی در این مراسم را نداشتند، ناراحت بودند. معاون سفیر به سازمان‌دهندگان اطلاع داد که او و سفیر با این شرایط در مراسم شرکت نمی‌کنند و عملاً این مراسم را تحریم کردند.

سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن تأیید کرد که سفیر، مایکل هرتزوگ و الیو بنجامین معاون سفیر در این مراسم شرکت نمی‌کنند اما اشاره کرد که چندین دیپلمات اسرائیلی به نمایندگی سفارت در این مراسم حاضر خواهند شد.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-819043

→ خواندن مطلب قبلی

اذعان رسانه‌های عبری به دروغگویی مقامات اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

نقش ایران در منزوی شدن خطوط هوایی اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *