۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نقش ایران در منزوی شدن خطوط هوایی اسرائیل

تهدیدات ایران علیه رژیم صهیونیستی خطوط هوایی اسرائیل را منزوی کرده است.

جروزالم پست از خبرگزاری المیادین گزارش داد که شرکت‌های هواپیمایی تجاری پروازهای خود را به اسرائیل به دلیل تهدیدات ایران علیه این رژیم لغو می‌کنند.

این روزنامه نوشت: واقعیت این است که المیادین اکنون این موضوع را برجسته می‌کند تا نشان ‌دهد که ممکن است این، یک هدف نظامی جدید نیروهای نیابتی ایران و به‌طور کلی ایران باشد.

پس‌ از حمله حماس به اسرائیل در اکتبر 2023، پروازها به اسرائیل لغو شد. بار دیگر زمانی که ایران در ژوئیه 2024 اسرائیل را تهدید کرد، خطوط هوایی پروازهای خود را در ماه اوت لغو کردند. در گزارش المیادین آمده است که برخی از خطوط هوایی ممکن است تا مارس 2024 همچنان پروازهای خود را لغو کنند.

این روزنامه ادامه داد که ایران در ماه آوریل با موشک‌های بالستیک به اسرائیل حمله کرد. مشخص نیست که چرا تهدیدهای اخیر علیه اسرائیل باعث لغو طولانی مدت خطوط هوایی شده است.

لغو پروازها در رسانه‌های غربی و حتی در میان سیاستمداران آمریکایی مورد توجه قرار گرفته است.

در گزارش المیادین آمده است که مسافران یک شرکت هواپیمایی تا اطلاع ثانوی اخطارهای لغو پرواز به بیش از 15 مقصد در اروپا را دریافت کردند.

سایر خطوط هوایی، مانند EasyJet، یکی‌ از بزرگ‌ترین خطوط هوایی ارزان‌قیمت جهان و Cathay Pacific چین، یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی جهان، به این حرکت ملحق شده‌ و اعلام کرده‌اند که پروازهای خود را تا مارس 2025 به‌طور کامل لغو خواهند کرد.

این گزارش ادامه می‌دهد که شرکت‌های دیگر نیز لغو تمامی پروازهای خود را به و از اسرائیل تا پایان اکتبر اعلام کرده‌اند، از جمله ایر ایندیا، تنها شرکت هواپیمایی خارجی که پروازهای شرق را انجام می‌دهد، ایر کانادا، امریکن ایرلاین، اسپانیایی ایرلاین، فیناایر، کی ال ام، کره ایر، شرکت هواپیمایی آمریکایی و دلتا، ماه گذشته تمدید لغو پروازهای خود به اسرائیل از اول تا 30 سپتامبر را اعلام کرد.

نویسنده مقاله این اتفاق را ناشی‌ از هدف ایران در راستای منزوی کردن خطوط هوایی اسرائیل تلقی کرده است.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-819076

→ خواندن مطلب قبلی

رد درخواست سخنرانی سفیر در مراسم یادبود گروگان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

100 بازداشتی تظاهرات هفته گذشته

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *