۳۰ شهریور ۱۴۰۳

100 بازداشتی تظاهرات هفته گذشته

سازمان حمایت از بازداشت‌شدگان: در تظاهرات هفته گذشته بیش از 100 معترض بازداشت شدند.

سازمان حمایت از بازداشت‌شدگان روز جمعه اعلام کرد که پلیس در تظاهرات هفته گذشته بیش از 100 معترض را بازداشت کرد.

این گروه که وکالت افرادی که در تظاهرات ضددولتی دستگیر شده‌اند را برعهده می‌گیرد، گفت که دادگاه‌ها تمام 56 درخواست ارائه شده توسط پلیس برای تمدید بازداشت معترضان را رد کرده‌اند. هاآرتص در این خصوص گفت که پنج معترض در بازداشت خانگی هستند.

سایت خبری وای نت اعلام کرد که پلیس 110 معترض را در هفته گذشته دستگیر کرد که 75 نفر از آنها در تل‌آویو بودند. در این گزارش آمده است که 18 نفر نیز روز یکشنبه در تل‌آویو دستگیر شدند. دستور آزادی همه آنها روز بعد صادر شد. طبق گزارش‌ها، قاضی به دلیل عدم ارائه مدارک قابل توجه علیه معترضان از پلیس انتقاد کرده است.

به گزارش هاآرتص، معاون فرمانده ایستگاه پلیس تل‌آویو در محل تجمع روز دوشنبه به فرمانده پلیس منطقه دستور داده است تا همه معترضین را دستگیر کنند.

هاآرتص گفت که پلیس این هفته فقط برای یک حکم دادگاه درخواست استیناف کرده است و آن مردی بود که روز چهارشنبه توسط پلیس به اتهام پرتاب آتش به سمت افسران با خشونت بازداشت شد. قاضی دادگاه که فیلم ماجرای منقول را تماشا کرد، گفته است که درخواست تجدیدنظر پلیس شانس کمی برای موفقیت دارد.

یکی‌ از دستگیرشدگان در طول هفته، میکال دویچ که بر اساس گزارش هاآرتص از اوایل ژوئیه، رکورد ملی متعددی در دستگیری تظاهرات‌های ضد دولتی را در اختیار دارد تا روز جمعه در زندان زنان نیوی تیرزا نگهداری شد و دادگاه تل‌آویو روز جمعه دستور آزادی او را صادر کرد و حکم داد که او باید یک ماه‌ونیم از تجمعات غیرقانونی دور بماند.

این دستگیری‌ها با تشدید تاکتیک‌های خشونت‌آمیز پلیس در تظاهرات همراه بود.

تام سیمون، 35 ساله که روز یکشنبه در تظاهراتی در تل آویو دستگیر شد، به سایت خبری وای نت گفت: هنگام بازداشت سه نفر دست و پای من را گرفتند، من در هوا پرت شدم و بعد روی زمین افتادم. سیمون گفت که او و سایر معترضان به مدت 24 ساعت در بازداشت بودند.

دو خبرنگار اسرائیل تایمز نیز هنگام پوشش خبری اعتراضات در تل‌آویو و اورشلیم مورد حمله افسران پلیس قرار گرفتند.

معترضانی که خواستار توافق آتش‌بس گروگان‌ها هستند، از روز یکشنبه، زمانی که ارتش اسرائیل اجساد شش گروگان‌ را کشف کرد، تظاهرات روزانه‌ای را در خیابان بگین تل‌آویو برگزار کردند. اعتراضات کوچک‌تری نیز در اورشلیم، حیفا و جاهای دیگر برگزار شده است.

سازمان دهندگان تخمین زدند که 300000 نفر روز یکشنبه در تظاهرات تل‌آویو حاضر بودند و 200000 نفر دیگر در اعتراضات سراسری شرکت کردند. در تظاهرات بعدی در تل‌آویو نیز حدود 2000 نفر شرکت کردند.

 

پیوند خبر: https://www.timesofisrael.com/over-100-detained

 

→ خواندن مطلب قبلی

نقش ایران در منزوی شدن خطوط هوایی اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

احداث جاده و پایگاه نظامی در فیلادلفیا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *