۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بزرگ‌ترین تظاهرات در تاریخ رژیم صهیونیستی

مرگ شش گروگان و پافشاری نتانیاهو بر تداوم حضور در محور فیلادلفیا، خشم عمومی را برانگیخت و بزرگ‌ترین تظاهرات ضد دولتی در تاریخ رژیم صهیونیستی را رقم زد.

بر اساس گزارش‌ها گفته می‌شود که شنبه شب صدها هزار نفر در تل‌آویو برای آزادی گروگان‌ها به خیابان‌ها آمدند. برگزارکنندگان تظاهرات تخمین زدند که به‌طور کلی 500,000 نفر در تظاهرات ضد دولتی سازماندهی شده توسط انجمن گروگان‌ها شرکت کردند و 250,000 نفر دیگر در اقصی نقاط اراضی اشغالی اعتراض کردند. این انجمن تصریح کرد که پلیس آمار به‌دست آمده را تائید کرد.

درصورتی‌که آمار معترضان صحت داشته باشد، این بزرگترین تظاهراتی است که در رژیم صهیونیستی برگزار شده است. این اولین باری بود که همه تظاهرات‌ها رسماً به هم پیوستند؛ زیرا خانواده‌ها از رها کردن مسئله گروگان‌ها توسط دولت خشمگین بودند.

گفتنی است که پلیس اعلام کرد که طی تظاهرات، 5 معترض را در تل‌آویو بازداشت کرده ولیکن تاکنون درباره تعداد جمعیت معترضان صحبت نکرده است.

تظاهرات هم‌زمان در شهرها و تقاطع‌های بزرگ در سراسر اراضی اشغالی از جمله اورشلیم؛ حیفا؛ ریشون لزیون؛ بئرشبع و نتانیا برگزار شد. مانند تظاهرات قبلی، تجمع اعتراضی در تل‌آویو با اتفاقاتی از جمله درگیری پلیس و تلاش معترضان برای مسدود کردن جاده‌های اصلی، همراه بود.

علی‌رغم انتقادها و اعتراضات گسترده درپی امتناع نتانیاهو در پذیرش شرایط معهود و اصرار مردم برای دستیابی به توافق معامله گروگان‌ها، نتانیاهو بر موضع خود مبنی بر حفظ حضور امنیتی مداوم اسرائیل در محور فیلادلفیا، پایبند است.

یکی از معترضان در تل‌آویو به نام افرات ماچیکاوا، خواهرزاده گادی موسی که گروگان گرفته شده است، گفت: فکر می‌کنم حتی آنهایی که تمایلی به تظاهرات و عادت به اعتراض ندارند، فهمیدند که صدای ما باید به یک فریاد بزرگ تبدیل شود و بگوییم که گروگان‌ها را با یک معامله برگردانید. جان آنها را به خطر نیندازید.

در گردهمایی انجمن خانواده‌های گروگان‌ها، شی دیکمن خطاب به جمعیت گفت که پسر عمویش، گات، قرار بود به‌عنوان بخشی از توافقی که در ماه جولای مطرح شد آزاد شود؛ اما نتانیاهو گفت: نه!

پس از ادغام تظاهرات، معترضان در خیابان بگین راهپیمایی کردند و آتش افروختند که بارها توسط پلیس مهار شد اما دوباره برپا شد.

تظاهرات
آتش‌افروزی مقابل وزارت دفاع رژیم صهیونیستی

معترضان همچنین بزرگراه آیالون را مسدود کردند که یک اتفاق عادی در تظاهرات بزرگ در تل آویو بود و همچنین محل اتصال خیابان‌های نامیر و پینکاس را مسدود کردند.

طی این تظاهرات پلیس وارد عمل شد تا درگیری بین معترضان و گروهی از جوانان راست افراطی را که در تقابل با این تظاهرات تجمع برگزار کرده بودند، از بین ببرد. بسیاری از گروه‌های راست‌گرای حامی نتانیاهو استدلال می‌کنند که اسرائیل باید به‌جای تلاش برای آزادی گروگان‌ها از طریق توافق آتش‌بس، حملات خود را با هدف نابودی حماس انجام دهد.

پلیس در حیفا، به اعمال زور بیش از حد علیه فعالانی که خیابان فرود را مسدود کرده بودند، متهم شد. ویدئویی که نشان می‌دهد معترضان را به حصارهایی که در نزدیکی جاده قرار داده شده، پرتاب می‌کنند.

تظاهرات

بنا بر گزارش‌ها، دو معترض به دلیل جراحاتی که توسط پلیس ایجاد شده بود، نیازمند مراقبت‌های پزشکی شدند.

در قیصریه، معترضان ضد‌دولتی در نزدیکی یکی از اقامتگاه‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو تجمع کردند و خواستار برکناری او شدند.

در اورشلیم نیز تظاهرکنندگان در مقابل اقامتگاه نخست وزیر در پایتخت تجمع کردند و پرچم‌های زردی را حمل کردند که نشان دهنده جنبش آزادی گروگان‌ها بود.

معترضان در اورشلیم با شعار دروغ‌های رژیم، امنیت ایجاد نمی‌کند خواستار پایان جنگ؛ سقوط دولت؛ اعتصاب عمومی دیگر برای فشارهای اقتصادی ایجاد شده و انعقاد توافق شدند.

گال گورن که والدینش آونر و مایا گورن کشته شدند، نتانیاهو را مسئول باقی ماندن گروگان‌ها در اسارت دانست. او از تظاهرکنندگان خواست تا به مبارزه برای معامله گروگان‌ها ادامه دهند.

 

پیوند خبر: https://www.timesofisrael.com/organizers

→ خواندن مطلب قبلی

وضعیت وخیم آموزش رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

مقصرین شکست در حذف سران حماس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *