۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جنگ آگاهی؛ کمپین نفوذ ایران

رسانه‌های اسرائیلی مدعی نفوذ ایران برای دامن زدن به اختلافات داخلی اسرائیل در زمان جنگ شدند.

پس از ۱۱ ماه جنگ، شکاف داخلی و دوقطبی شدن در جامعه اسرائیل به طور مداوم در حال گسترش است. اعتراضات در حال افزایش و درگیری‌ها تشدید می‌شود و واقعیت پیچیده و حساسی را ایجاد می‌کند. در این واقعیت، ایران از موقعیت استفاده می‌کند و کمپین‌های نفوذ پیچیده‌ای را باهدف تعمیق شکاف و بی‌ثبات کردن جامعه اسرائیل اجرا می‌کند.

اسرائیل هیوم مدعی شد که اخیراً، فعالیت ایران با انتشار ویدئویی از سوی بازوی سایبری KARMA تشدید شد که وانمود می‌کرد محصول اعتراض برای بازگشت ربوده‌شدگان است. پیام این ویدئو که شامل زیرنویس انگلیسی بود، این بود: بی‌بی باید پاسخ دهد که سرنوشت ربوده‌شدگان ما چه خواهد شد. آیا از فرزندان ما نیز به همان شیوه‌ای که از فرزندان خود محافظت می‌کنید محافظت می‌کنید؟ پیشنهاد ما عملی‌تر است: جایگزینی نتانیاهو با ربوده‌شدگان.

ایران همچنان بازیگر اصلی جنگ سایبری علیه اسرائیل است. این حملات سنتی مانند تلاش برای نفوذ به سازمان‌های اسرائیلی، مخدوش کردن اطلاعات عمومی و مختل کردن زندگی روزمره شهروندان اسرائیلی، با تاکتیک‌های پیشرفته جنگ روانی را ترکیب می‌کند.

گیل مسینگ، رئیس ستاد غول سایبری اسرائیلی چک پوینت توضیح می‌دهد: آنها فقط برای ایجاد اختلال حمله نمی‌کنند. آنها از تلگرام استفاده می‌کنند و از آن برای ارسال پیام، افشای اطلاعات بهره می‌برند. اکنون روی افشای اطلاعات شخصی تمرکز کرده‌اند.

مسینگ که بر تغییر راهبُردی در فعالیت ایران تأکید می‌کند، گفت: در یک ماه گذشته، آنها در جهتی موازی عمل کرده‌اند که هدف آن افزایش شکاف در جامعه اسرائیل از طریق کمپین نفوذ است. آنها از توانایی‌هایی که دارند برای ایجاد تفرقه در بین مردم استفاده می‌کنند.

به گفته وی، راهبُرد ایران پیچیده‌تر از گذشته است. وی افزود: هدف ما این است که تفرقه را بپوشانیم، آن را عمیق کنیم. آنها از گروه‌های تلگرامی استفاده می‌کنند که به منظور انجام حملات سایبری برای بازتاب پویش نفوذ و دسترسی به شهروندان فعال اسرائیلی استفاده می‌شوند، پیام‌ها را تکرار می‌کنند و مردم نمی‌فهمند که این یک کمپین ایرانی است.

وی خاطر نشان کرد که ایران مستقیماً در جهت گسترش محتوای درون اسرائیلی مرتبط با اعتراضات، اقدام می‌کند تا شکاف را در طول جنگ عمیق‌تر کند. وقتی یک ویدئو یا تبلیغی را می‌بینید، ممکن است شخصی که پشت سر آنها قرار دارد، یک نهاد ایرانی یا اداره شده توسط ایران باشد. اگر شروع کردند، باید بدانید که ادامه دارد.

ماه گذشته، شین بت فاش کرد که یک گروه  ایرانی با فرستادن پیام به شهروندان اسرائیلی در رسانه‌های اجتماعی آنها را تهدید کرد که تا هفته آینده دفن خواهید شد!

 

پیوند خبر: https://www.israelhayom.co.il/tech/tech-news/article/16406119

→ خواندن مطلب قبلی

توزیع کوکی حشیش بین سربازان

خواندن مطلب بعدی ←

خشم مردم علیه بن گویر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *