۲۹ شهریور ۱۴۰۳

مخالفت با کاهش یارانه مهدکودک خریدی‌ها

با کاهش بودجه یارانه‌ای مهدکودک‌ها مخالفت شد.

واحد یکپارچه‌سازی خریدی‌ها در دفتر نخست‌وزیری مخالفت خود را با کاهش یارانه مهدکودک دانشجویان متأهل یشیوا که در ارتش خدمت نمی‌کنند، ابراز کرد.

این سازمان هشدار داد که کاهش یارانه نه‌تنها بر جامعه خریدی بلکه بر وضعیت کلی اقتصاد تأثیر منفی می‌گذارد.

روی عساف، رئیس این اداره، صبح یکشنبه در نامه‌ای هشدار داد: یارانه مهدکودک به‌منظور پیشبرد ادغام زنان به نیروی کار ارائه می‌شود. ما تخمین می‌زنیم که جلوگیری از پرداخت یارانه‌ها باعث از دست‌دادن نیروی کار و همچنین اثرات منفی گسترده‌ای می‌شود.

این واحد تصریح کرد که بدون یارانه مهدکودک، بسیاری از زنان مجبور می‌شوند که تعداد ساعات کار خود را کاهش دهند یا به‌طور کلی کار خود را ترک کنند. این کاهش همچنین ممکن است منجر به افزایش تعداد مهدکودک‌های بدون نظارت و ناایمن شود؛ زیرا والدین به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تری برای مهدکودک‌های یارانه‌ای و تحت نظارت خواهند بود.

عساف، خواستار تاخیر در اجرای این تغییرات شد تا به قانون‌گذاران و دولت اجازه دهد راه‌حلی بیابند که از همه بخش‌های اقتصاد اسرائیل حمایت کند.

این نامه برای معاون دادستان کل، گیل لیمون که اصرار دارد که یارانه‌ها لغو شود، ارسال شده است.

انتظار می‌رود که چنین وضعیتی منجر به بروز اختلافاتی بین وزرا شود و تأثیرات اجتماعی و اقتصادی این تغییر در کانون توجه قرار گیرد.

همچنین این مقام پیشنهاد کرد که جایگاه شوهر به‌عنوان دانشجوی یشیوا از حقوق زنان شاغل جدا شود تا به دنبال راه‌حلی باشد که بین حقوق مختلف تعادل ایجاد کند.

 

پیوند خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/395853

→ خواندن مطلب قبلی

دور روز حبس خانگی برای پرتاب شن

خواندن مطلب بعدی ←

تخصیص بودجه برای یادبود 7 اکتبر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *