۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خشم مردم علیه بن گویر

بی‌کفایتی و نالایقی بن گویر برای جایگاه وزارت امنیت ملی خشم عمومی را برانگیخته است.

برای تمامی ساکنان اراضی اشغالی کاملاً بدیهی است که ایتامار بن‌گویر برای جایگاه وزارت امنیت ملی رژیم صهیونیستی نامناسب است. بی‌کفایتی و تلاش او برای سیاسی‌کردن پلیس آشکار بوده و مستقیماً بر ثبات جامعه اثر گذاشته است.

پر واضح است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز به وزیر امنیت ملی اعتماد ندارد و از ورود وی به حریم خود برای اتخاذ تصمیمات داخلی جلوگیری می‌کند. نتانیاهو تنها با جانب‌داری از بن گویر سعی دارد تا اکثریت ائتلاف خود را حفظ کند.

خبرگزاری جروزالم پست نوشت: بن‌گویر به‌مثابه یک خبر بد است و خشم شهروندان علیه او و سیاست‌های وی قطعاً موجه و طبیعی است.

جلوه‌ای از این خشم و نارضایتی عمومی نسبت به بن گویر روز جمعه توسط یک زن ۲۷ساله به نام نوآ گلدنبرگ، هنگامی‌که بن گویر با فرزندانش برای تعطیلات از ساحل جئولا بازدید می‌کردند، بروز کرد. او درحالی که بر سر بن‌گویر فریاد می‌زد: قاتل، مشتی شن گل‌آلود به سوی وی پرتاب کرد و به سوی آب گریخت.

در پی این اتفاق گلدنبرگ بازداشت شد و پس از گذراندن یک شب در زندان زنان Neve Tirtza در رمله به دو شب حبس خانگی و دوری‌کردن از بن گویر به مدت ۳۰ روز محکوم شد.

هفته پیش نیز پلیس دو معترض را در حال تلاش برای حمله به یوآو کیش، وزیر آموزش‌وپرورش بازداشت کرد.

این خبرگزاری نوشت: ما خیلی خوب می‌دانیم که تحریک و رواج خشونت در جامعه اسرائیل به کجا ختم می‌شود و نمی‌توانیم یک‌بار دیگر مسیری را که منجر به قتل سیاسی یک نخست‌وزیر شد، طی کنیم.

درهرصورت نتیجه دوران تصدی بن گویر به‌عنوان وزیر امنیت ملی این است که هر اقدام پلیس اکنون مشکوک به انگیزه‌های سیاسی است. این میراث گل‌آلود خطرناک و خشم برانگیز اوست و باید همین حالا، یک‌بار برای همیشه، از بین برود.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/opinion/article-819233

→ خواندن مطلب قبلی

جنگ آگاهی؛ کمپین نفوذ ایران

خواندن مطلب بعدی ←

راه حل دو کشوری اولمرت و القدوه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *