۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات های روزانه در خیابان بگین

شب گذشته، صدها معترض در تل‌آویو تظاهرات کردند و از دولت خواستند تا برای آزادی گروگان‌ها به توافق برسد.

انجمنی که نماینده خانواده‌های گروگان‌ها بود در واکنش به مرگ شش گروگان اسرائیلی و تصاویر منتشر شده از تونل‌های گروه مقاومت حماس گفت: “زندگی باقی گروگان‌ها به مو بند است.”

معترضان به طور متناوب مسیر خارج از مقر وزارت دفاع در تل آویو را مسدود کردند و از رانندگان خواستند به مبارزه برای زنده نگه داشتن سرزمین اسرائیل به آنها بپیوندند.

مسدود شدن جاده‌ها چند دقیقه به طول انجامید و پس از آن معترضان اجازه عبور و مرور را دادند.

در این تظاهرات همچنین چهار معترض با دستان بسته روی زمین نشسته بودند و شرایط گروگان‌ها را باز سازی می‌کردند. انجمن گروگان‌ها و خانواده‌های گمشده نمایشگاه‌های مشابهی را در چهارراه‌های سراسر کشور در اوایل روز سه‌شنبه برگزار کرد.

این سومین روز در دومین هفته متوالی تظاهرات روزانه در خیابان بگین بود. اعتراضات پس از آن آغاز شد که ارتش یکشنبه گذشته اعلام کرد که شش گروگان اخیراً کشته شده کارمل گات، هرش گلدبرگ پولین، الکس لوبانوف، آلموگ ساروسی، اوری دانینو و ادن یروشالمی را از یک تونل زیر رفح بیرون آورده است.

حدود 150 معترض در مقابل مقر ارتش رژیم صهیونیستی تجمع کردند. اعتراضات روزانه به 2000 نفر نزدیک شده است. در اورشلیم عصر سه‌شنبه، ده‌ها معترض حامی توافق در میدان صهیون تجمع کردند و شعار می‌دادند: تا زمانی که توافقی صورت نگیرد، روال عادی برنمی‌گردد.

این انجمن هشدار داد و افزود که زمان برای توافقی که آزادی آنها را به همراه خواهد داشت، رو به اتمام است. همچنین افزود: آنها به ما اعتماد دارند که آنها را به خانه می‌آوریم. هر روز در اسارت یک ابدیت است. هر روزی که می گذرد خطری برای زندگی آنها است که به مو بند است.

همچنین در بیانیه‌ای مشابه، به زبان عبری، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر را مورد انتقاد قرار داده و هشدار داد که او و دولت مسئولیت سرنوشت و امنیت گروگان‌های ما را بر عهده دارند. چراکه سکوت و انفعال آنها در تاریخ کشور بی نظیر است.

در میدان گروگان‌ها در تل‌آویو، درست پایین جاده معترضان در خیابان بگین، خانواده‌های گروگان‌ها یک مراسم آواز عمومی با حضور الحانان دانینو، پدر گروگان کشته شده، اوری دانینو برگزار کردند.

دانینو در سخنرانی خود در این مراسم به شدت از نتانیاهو به دلیل شکست در بازگرداندن گروگان‌ها به خانه انتقاد کرد و نخست وزیر را متهم کرد.

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/396000

→ خواندن مطلب قبلی

اعتصاب دانش آموزان برای معلمان

خواندن مطلب بعدی ←

پاسخ بن گویر به لاپید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *