۲۹ شهریور ۱۴۰۳

افزایش آمار خودکشی میان نوجوانان اسرائیلی

تعداد پسران و دختران نوجوانی که قصد خودکشی دارند در اسرائیل به‌شدت افزایش یافته است.

در دو سال گذشته تعداد پسران و دختران نوجوانی که قصد خودکشی دارند در اسرائیل به‌شدت افزایش یافته است و برخی از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش کانال 12 عبری، از 7 اکتبر و جنگ شمشیرهای آهنین، گزارش‌های مربوط به پسران و دختران نوجوانی که از افسردگی و اضطراب؛ از احساس انزوا و بیگانگی؛ از مصرف الکل و مواد مخدر چه در واقعیت و چه در شبکه‌های اجتماعی رنج می‌برند، افزایش یافته است، به موار بالا باید افزایش خشونت فیزیکی و جنسی را نیز علاوه کرد. تمام موارد فوق منجر به انواع مختلفی از خودآزاری و اقدام به خودکشی در اسرائیل شده است.

به گفته پروفسور سالزمن، روانپزشک و مدیر مرکز سلامت روان و رئیس شورای ملی پیشگیری از خودکشی در وزارت بهداشت اسرائیل، رفتار خودکشی ترکیبی از یک اختلال روانی (اغلب افسردگی) با یک رویداد آسیب‌زا یا استرس‌زا در زندگی است که شامل مشکلات اجتماعی از جمله استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر جنسی جعلی است.

تمام موارد بالا پس از جنگ تشدید شد، زمانی که پسران و دختران از سیستم‌های حمایتی خانواده، دوستان و جامعه جدا شدند. برخی از آنها در سال گذشته سه یا چهار بار محل سکونت خود را جابه‌جا کرده‌اند و مجبور شدند خود را با کسانی که مدرسه‌ای متفاوت و نظام اجتماعی متفاوتی دارند، وفق دهند و بدتر اینکه مشخص نیست که تا چند ماه دیگر در همان سیستم خواهند بود. احساس سرخوردگی و ناامیدی مشخصه زندگی آنها است و حتی ممکن است منجر به افزایش افسردگی و آسیب به خود شود.

پرفسور سالزمن افزود: بیماری‌های روانی مانند افسردگی یا حالت روان‌پریشی که بد از 7 اکتبر بسیار شایع شده است، سطح خطر اقدام به خودکشی را افزایش داده است و خانواده‌ها باید نسبت به رفتار نوجوانانشان توجه بیشتری داشته باشند.

 

پیوند خبر: https://www.mako.co.il/home-family

→ خواندن مطلب قبلی

ساعار جایگزین احتمالی گالانت

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش OECD از وضعیت آموزش در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *