۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بدون دعوت؛ انزوای وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی به مراسم امسال اوفیر دعوت نشد.

دفتر وزیر فرهنگ اسرائیل روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آکادمی فیلم و تلویزیون اسرائیل میکی زوهار، وزیر فرهنگ را برای مراسم امسال اوفیر 2024 (نسخه محلی اسکار) دعوت نکرده است.

دفتر میکی زوهار، وزیر فرهنگ و ورزش تصریح کرد: با توجه‌ به شرایط کشور، وزیر میکی زوهار اصلاً قصد شرکت در جوایز اوفیر را نداشت. وزیر زوهار معتقد است درحالی‌که گروگان‌ها هنوز در اسارت حماس هستند و سربازان قهرمان ارتش اسرائیل جان خود را در جبهه‌های مختلف به خطر می‌اندازند، شرکت در چنین مراسم جشنی برای او شایسته نیست.

همچنین افزود: البته وزیر به این مراسم دعوت نشده و این دومین سال متوالی است که زوهار در این مراسم حاضر نیست.

بااین‌حال زوهار اخیراً برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک تابستانی 2024 به پاریس سفر کرد. مراسم اهدای جوایز امسال به جنگ جاری و وقایع 7 اکتبر، به‌ویژه در میان فیلم‌های مستند کوتاه می‌پردازد.

آکادمی فیلم و تلویزیون رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به وای‌نت اعلام کرد که جوایز اوفیر به‌صورت محدود و غیررسمی برگزار می‌شود و حتی از تلویزیون به‌طور مستقیم پخش نخواهد شد.

غیبت زوهار در بحبوحه انتقاد شدید اعضای صنعت فیلم درباره اصلاحات پیشنهادی در این صنعت صورت می‌گیرد. در این صورت، بودجه دولت به سوی فیلم‌های تجاری محور سوق پیدا می‌کند و بودجه فیلم‌ها بر اساس تعداد مخاطبان و نرخ بلیت‌فروشی تعیین می‌شود.

در ماه ژوئیه، بازیگران، فیلمسازان، کارشناسان و متخصصان صنعت فیلم، به‌منظور اعتراض به اصلاحات زوهار، با هم متحد شدند. جوزف سدر، در کنفرانس اضطراری در جشنواره فیلم اورشلیم، گفت: این اصلاحات تلاش می‌کند تا تمام گفتمان و بحث‌های انتقادی را ساکت کند.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/culture

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

شبات غم‌انگیز در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

مذاکره برای ایجاد دولت وحدت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *