۲۹ شهریور ۱۴۰۳

گزارش OECD از وضعیت آموزش در اسرائیل

حقوق معلمان دبیرستان کمتر از میزان OECD است.

OECD امروز (سه‌شنبه) گزارشی منتشر کرد که در آن مجموعه‌ای از شاخص‌ها در زمینه آموزش در 38 کشور از جمله اسرائیل بررسی شد.

گزارش OECD نشان می‌دهد که اسرائیل در بین 34 کشور از نظر هزینه‌های آموزشی به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی در رتبه اول قرار دارد هزینه آموزش در اسرائیل بین سال‌های 2015 تا 2021 به 5.5 درصد در سال می‌رسد.

طبق این گزارش تعداد روزهای تدریس در اسرائیل در میان کمترین تعداد روزهای آموزشی قرار دارد. از میان تمامی کشورهای عضو OECD، کشور اسرائیل رتبه 21 را از بین 29 کشور در آموزش پیش دبستانی؛ رتبه 23 از بین 37 کشور در آموزش ابتدایی؛ رتبه 32 در مقطع راهنمایی و رتبه 30 در مقطع دبیرستان دارد.

در سال 2023 در اسرائیل، معلمان 179 روز در آموزش‌های پیش دبستانی و ابتدایی (مهدکودک‌ها و کلاس‌های 1-6) و 173 روز در مدارس راهنمایی و دبیرستان (کلاس‌های 7-12) تدریس کردند. درOECD، به طور متوسط، تعداد روزهای تدریس بیشتر است: 194 روز در آموزش پیش دبستانی (مهدکودک)، 183 روز در آموزش ابتدایی و مدارس راهنمایی و 182 روز در دبیرستان.

این گزارش همچنین بیان کرد که مدیران مؤسسات آموزشی در اسرائیل، در تمام سطوح سنی، 50 تا 57 درصد بیشتر از کسانی که دارای تحصیلات عالی (تحصیلات عالی) در اقتصاد اسرائیل هستند، باید توجه داشت که اکثریت ‌قریب‌به‌اتفاق از مدیران مدارس در اسرائیل، در تمام سطوح تحصیلی، دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هستند (حدود 99 درصددر مقطع راهنمایی، حدود 96 درصد در آموزش ابتدایی و حدود 80 درصد در دبیرستان).

یوآو کیش، وزیر آموزش‌وپرورش اسرائیل گفت: یکی از موضوعاتی که از این گزارش برمی‌آید، افزایش قابل‌توجه شرایط حقوق اسرائیل برای معلمان مهدکودک، ابتدایی و راهنمایی است. بهبود دستمزد معلمان و شرایط استخدام یک عنصر کلیدی در گام‌هایی است که ما برای شروع سریع سیستم آموزشی اسرائیل برمی‌داریم.

مدیرکل وزارت آموزش‌وپرورش، میر شیمونی، افزود: سیستم آموزشی اسرائیل با چالش‌های بسیار مهمی مواجه است و امسال طولانی‌شدن جنگ و واقعیت دشوار امنیتی چالش‌های جدید و بسیار پیچیده‌ای را ایجاد کرد. بااین‌وجود، سیستم آموزشی تلاش می‌کند با مشکلات مقابله کند، برای تک‌تک دانش‌آموزان راه‌حلی بیابد و در شرایط اضطراری به فعالیت خود ادامه دهد. این اقدامات برای ادامه روند کاهش شکاف سیستم آموزشی با سایر کشورهای OECD ضروری است.

 

پیوند خبر: https://www.inn.co.il/news/648044

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش آمار خودکشی میان نوجوانان اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

وضعیت اسف‌بار پزشکی خانواده

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *